یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

علی شاکری: همه حرف‌های زوران گاییچ در نشست مطبوعاتی و گفت‌وگو با شبکه TBS ژاپن قبل از آغاز مسابقات گزینشی المپیک در مورد تیم ایران تا حدودی در بازی آخر برابر استرالیا تحقق پیدا کرد.

او قبل از شروع مسابقات پیش‌بینی کرده بود دو تیم ایتالیا و ژاپن به المپیک صعود می‌کنند که پیش‌بینی‌اش در این باره درست بود ولی گمانه‌زنی‌اش در مورد اینکه تیم ایران شگفتی‌ساز این مسابقات خواهد بود و همه از دیدن بازی‌هایش لذت خواهند برد، حداقل تا قبل از رویارویی با استرالیا با ۵ شکست و یک پیروزی کمرنگ مقابل تایلند محقق نشد.

استرالیا برخلاف دوره پیش که در حضور نمایندگان آسیا سهمیه المپیک آتن را گرفت
 این بار تلاش‌اش با وجود برپایی تور اروپایی و آمریکای جنوبی قبل از حضور در این مسابقات بی‌نتیجه بود.

آنها با وجود شکست دادن آرژانتین پیش از بازی با ایران مقابل کره و ژاپن متوقف شدند و بورگاید با توجه به نمایش ضعیف تیم ایران در بازی‌های پیشین، ذخیره‌هایش را در ست اول و تا اواسط ست دوم به بازی فرستاد.

این بار گاییچ برخلاف ۸ ماه پیش در جاکارتا پاسخی خوب به سر‌مربی مغرور استرالیا داد تا با وجود پشیمانی و فراخوانی نفرات اصلی‌اش به میدان نتواند بازی را از دست تیم هماهنگ ایران خارج کند.

به این ترتیب تیم ایران در بهترین بازی خود در این تورنمنت با ارائه یک بازی بدون نقص که حمزه زرینی ستاره بازی پایانی بود، موفق شد شکست سنگین ۳ بر صفر را به قهرمان آسیا و اقیانوسیه تحمیل کند.

محمدکاظم، سعید معروف، محمد موسوی، علیرضا نادی، آرش صادقیانی و مجتبی عطار هم در قالب یک تیم منسجم نمایشی دور از انتظار داشتند.

زرینی در این بازی به تنهایی ۱۸ امتیاز برای تیم ایران کسب کرد و ناتان روبرتس هم با ۱۵ امتیاز بهترین بازیکن استرالیا شد.

استرالیا به تدریج از ست دوم با وارد کردن بازیکنان اصلی‌اش همانند کارول، هاردی، هاوارد، آلدرمن و کمپل درصدد بازپس‌گیری میدان از تیم ایران برآمد که با این وجود ناکام ماند.

معروف و موسوی در بهترین ها

کسب عنوان برترین پاسور و مدافع روی تور مسابقات توکیو سکویی با ارزش برای سعید معروف و موسوی بود. معروف در جمع بازیسازان برجسته مسابقات از جمله ورمیگلیوی ایتالیایی، دایسوکی اوسامی ژاپنی، لئوناردوی آرژانتینی به این عنوان دست یافت.

معروف تنها بازیکن جوانی بود که نبود امیر حسینی بازیساز توانای دوره پیش ایران در این بازی‌ها را جبران کرد. به جز معروف، از محمد محمدکاظم و محمد موسوی هم باید به نیکی یاد کرد که همراه سعید معروف، مثلث قدرت تیم ایران را در این دوره تشکیل می‌دادند.

محمدکاظم و موسوی هرکدام در پست‌های امتیازآورترین و بهترین مدافع روی تور بالاتر از ستارگان معروف ایتالیایی، آرژانتینی و آسیایی ایستادند.

به خصوص موسوی که بعد از کسب عنوان بهترین آبشارزن مسابقات نوجوانان جهان و بهترین مدافع روی تور جوانان جهان این بار در رده بزرگسالان جلوه دیگری داشته است. موسوی عنوان بهترین مدافع روی تور بازی‌ها را از آن خود کرد.

کد خبر 54294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز