عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به روزهای کرونایی کشور و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: کرونا دیگر مهمان ما نیست. بلکه صاحبخانه‌ای است که تا مدت‌ها با ما خواهد بود.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کامران آقاخانی اظهار داشت: تا زمانی که درمان قطعی یا واکسنی برای ویروس کرونا ساخته شود، باید کار و زندگی و آموزش و درمان را بر این پایه برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: در ماه های گذشته از نزدیک شاهد جانفشانی کادر درمان بودم. واقعیت تلخ این است که کادر درمان مستهلک شده است و اگر حمایت نشوند، از ادامه فعالیت ناتوان خواهند شد. حمایت از کادر درمان فقط مالی نیست. این کمک چیزی نیست جز رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی.

آقاخانی گفت: پرستاری که با ماهانه ۳ تا ۴ میلیون دریافتی، ۱۵ شیفت در بخش کرونا دارد، تنها به دلیل عشق به کار خود و سوگندی که یاد کرده، ثابت‌قدم باقی مانده است.

وی افزود: به جرات می گویم اگر مردم یک ماه به طور جدی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و پیشگیری های لازم را انجام دهند، این بیماری به سرعت محدود می‌شود و تعداد مبتلایان از تعداد انگشتان دست هم کمتر خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: متاسفانه تا زمانی که این بیماری جدی گرفته نشود و مردم هم در مراسم عروسی، عزا و تجمعات شرکت کنند و برنامه مسافرت‌ها هم برقرار باشد و در استفاده از ماسک سهل‌انگاری کنند، این بیماری با همین شدت باقی خواهد ماند و جولان خواهد داد و به راحتی عزیزان ما را به کام مرگ می‌کشاند.

کد خبر 542734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha