به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حمید سالاری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قم، در خصوص طرح مذکور گفت: اعتراضات راننده اتوبوسهای قمی نسبت به کمبود مسافر به دلیل استفاده مسافران از اتوبوسهای عبوری از قم، موجب اجرای این طرح از ۱۶ مرداد ۹۹ و پس از چندین سال پیگیری شد. طبق این طرح اتوبوسهای عبوری از قم حق توقف جهت سوارکردن مسافر را در میدان ۷۲ تن ندارند و اگر خلاف قانون عمل کنند طبق حکم دادستانی فک پلاک خواهند شد و مردم باید از طریق پایانه مرکزی برای سفر با اتوبوس اقدام نمایند.
وی افزود: با توجه به زیاد بودن تعداد سفرهای قمیها به تهران، قبل از پل آزادراه کاشان، پایانهای با عنوان پارک سوار با تعدادی اتوبوس قرار داده شده است. تعداد اتوبوسهای پایانه پارک سوار طوری برنامهریزی شده که هر ۲۰ دقیقه یک اتوبوس موظف به حرکت میباشد حتی اگر ظرفیتش تکمیل نشده باشد. سرویسهایی به مقصد اراک و شهرهای حومه در پاک سوار شاه جمال و سرویسهایی به مقصد کاشان در پارک سوار ابتدای جاده کاشان (میدان ولی عصر) نیز جهت خدمترسانی به مسافران مهیا شدهاند.پایانه فدک نیز در همان محل قبلی خود در میدان ۷۲ تن به فروش بلیط برای سفر به استانهای جنوبی از جمله اصفهان، شیراز و کرمان میپردازد.
سالاری ابراز داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا تعداد مسافران ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش یافته وگرنه اتوبوسهای زیادی در ترمینال در انتظار مسافر، غیرفعال هستند. قوانینی جهت رعایت شیوهنامههای بهداشتی حین سفر وضع شده و با توجه به این قوانین استفاده از ماسک برای راننده و خدمه در همه زمانها و مسافران در وضعیت قرمز ضروری است.همچنین تعدادی ماسک برای استفاده مسافرانی که در شرایط اضطراری فاقد ماسک هستند در اتوبوسها قرار داده شده است. دلیل اجرای این طرح و هدف همیشگی ما جلب رضایت رانندگان و مسافران میباشد و در صورت مشاهده تخلفاتی از جمله تأخیر بیش از یک ساعت اتوبوس مسافران میتوانند با دفتر موجود در پایانه مرکزی در ساعات اداری یا شماره ۱۴۱ در خارج از زمان اداری تماس بگیرند.
نظر شما