«مِنچِرز» در سال‌های حضورش در بازار بازی همواره جزو برترین بازی‌های ایرانی بوده است؛ در این مطلب دلایل سیر صعودی موفقیت این بازی موبایلی بررسی شده است.

مِنچِرز

به گزارش همشهری آنلاین، «مِنچِرز» نام آشنایی برای طرفداران بازی‌های ایرانی است. بازی‌ موبایلی‌ که سال ۹۳ حضورش را در جمع بازی‌های ایرانی به‌طور رسمی اعلام کرد و خیلی زود میان بازیکنان، به‌خصوص جمع‌های خانوادگی که «بازی مِنچ» برایشان نوستالژی داشت، جا باز کرد. اما نکته مهم‌تر این‌که «مِنچِرز» در عین ظاهری ساده، در سال‌های حضورش در بازار بازی همواره جزو برترین بازی‌های ایرانی بوده که این مهم یعنی درگیر کردن و نگه‌داشتن مخاطبان، نشان از تخصص توسعه‌دهندگان این بازی داشته است. در عین حال این تیم موفق به انتشار جهانی مِنچِرز نیز شده است.

مِنچِرز از همان ابتدای حضورش در بازار بازی موبایل یک اولویت برای گروه‌های خانوادگی و دوستانه برای شروع یک بازی موبایلی شد. تا آنجا که بر اساس آمارهای موجود حاصل از تجزیه‌وتحلیل داده‌های بازی مِنچِرز، در بازه تیرماه ۱۳۹۶ تا اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، بیش از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار حساب کاربری برای این بازی ایجاد شده که در مجموع ۵ میلیارد و ۸۲۴ میلیون و ۷٣٩ هزار و ۲۱۱ دقیقه مِنچِرز بازی کرده‌اند. این عدد تقریبا معادل «۱۱۱ قرن» بازی مِنچِرز است. آنچه در این میان جالب توجه است این‌که بازیکنان اصلی این بازی، مردان و زنان در بازه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال هستند.

بازی‌های زیادی در سبک تفننی تولید و عرضه می‌شوند؛ اما برخلاف باور عمومی، اگرچه این بازی‌ها در ظاهر ساده هستند، در عمل توسعه و نگهداری آنها بسیار دشوار است و به همین دلیل بسیاری از بازی‌های مشابه با شکست مواجه می‌شوند. این‌که چه اتفاقی افتاده تا استودیو «اینسایتل گیمز» به‌عنوان مالک بازی مِنچِرز، توانسته طی ۶ سال گذشته در رقابت با سایر رقبا همواره در جایگاه بالایی قرار بگیرد، سوالی است که پاسخش را باید در بررسی روند پیموده شده برای توسعه و نگهداری این بازی آنلاین جست‌وجو کرد.

مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تازه‌ترین پژوهش خود ضمن بررسی کمی شاخص‌های کلیدی موفقیت مِنچِرز در بازه زمانی اول تیرماه ۱۳۹۶ تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹، به سیر صعودی موفقیت آن پرداخته و با تحلیل کیفی ساختار استراتژیک استودیو «اینستایتل گیمز» علل موفقیت این بازی را کندوکاو کرده است.

بر اساس نتایج این تحقیق، ارتقا مداوم بازی، هم‌زمان در جهت بهبود کیفیت هنری و تجربه کاربری، تقویت گیم‌پلی بازی و اضافه کردن ویژگی‌های جدید به صورت مستمر، ثبات کیفیت فنی اتصال آنلاین و از همه برجسته‌تر، مدیریت شبانه‌روزی ارتباط با کاربران بازی از جمله موارد کلیدی هستند که موجب پرطرفدار شدن این بازی در میان بازیکنان شده است.

از سوی دیگر، تداوم رشد در بازارهای دیجیتال ایرانی، قرار گرفتن مداوم در فهرست برترین‌ها، ارتقای پی‌درپی ویژگی‌های بازی و حضور همیشگی این تیم در رویدادهای تخصصی حوزه بازی، نام اینسایتل گیمز را به عنوان یک تیم پویا در میان فعالان بازار بازی‌های موبایل در ایران مطرح کرده و باعث اعتبار و جایگاه ویژه‌اش در میان بازی‌سازان شده است.

اگر با خواندن اطلاعات این خبر علاقه‌مند شده‌اید که گزارش کامل این پژوهش با عنوان «بازی ایرانی مِنچِرز: سهل و ممتنع» را بخوانید، می‌توانید از اینجا به سایت معاونت پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مراجعه کنید.

کد خبر 543311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha