رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با ارائه آمار گفت: حذف طرح ترافیک در پایتخت بر استفاده مسافران از وسایل حمل و نقل عمومی تاثیر نداشته و آمارها نشان می‌دهد با این کار عملا با بالا رفتن آسیب‌ها در حوزه ترافیک مواجه شدیم.

طرح ترافيك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:  طی ٣ هفته‌ای که طرح ترافیک اجرایی نشد، با افزایش متوسط ٤١ درصدی ترافیک در معابر روبه‌رو شدیم که این رقم در ساعات عصرگاهی به  ۵۵ درصد نیز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه خط قرمز پلیس همواره سلامت مردم است، خاطر نشان کرد:  عدم اجرای طرح ترافیک در تهران باعث افزایش ۵۵ درصدی ترافیک و کار چند برابری پلیس شد اما ما به لحاظ حفظ سلامت مردم در زمینه بیماری کرونا مخالفتی  نشان ندادیم. ولی اکنون آمارها نشان می‌دهد که این اقدام تاثیری بر کاهش سفرهای شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی نداشت و عملا با آن چیزی که مواجه شدیم بالا رفتن آسیب‌ها در حوزه ترافیک بود.

رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: روزانه ۸۰۰ هزار نفر در تهران از حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو استفاده می‌کنند که این میزان پس از برداشتن طرح ترافیک تغییر نداشت و فقط ما با افزایش سفرهای غیرضروری و حضور با خودروی شخصی در مراکز خرید خصوصا در هسته مرکزی شهر مواجه بودیم.

به گفته سردار حمیدی، طی ۳ هفته‌ای که اجرای طرح ترافیک متوقف شده بود میزان تصادفات رانندگی در تهران ۱۲ درصد افزایش یافت.

رئیس پلیس راهور تهران در ادامه خاطرنشان کرد: برای رفاه حال شهروندان و کارمندانی که به لحاظ وجود بیماری کرونا خواستار استفاده از خودروی شخصی برای رفتن به محل کار خود هستند اکنون یک بار ورود و یک بار خروج قبل از ساعت ۸.۳۰ صبح و برای بازگشت ۱۴.۳۰ امکان‌پذیر است .

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا پلیس برخورد جدی با موتور سیکلت‌سواران متخلف ندارد، گفت: برنامه‌های پلیس در زمینه برخورد با تخلفات همیشه وجود دارد هر چند در زمینه موتورسیکلت‌سواران متخلف باید اراده مردم بر برخورد هم وجود داشته باشد. بارها اتفاق افتاده ماموران پلیس راهور موتورسیکلت‌سوار متخلف را متوقف کردند اما زمان اعمال قانون و توقیف موتور مردم مراجعه کرده و خواستار عدم برخورد می‌شوند.

حمیدی ادامه داد: حمایت مردم و خواست آنها  لازمه موفقیت در هر طرحی است و در این مورد نیز ما نیاز به حمایت مردم داریم تا بتوانیم طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف را به‌خوبی اجرایی کنیم.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، ۵۸ درصد از تصادفات تهران مربوط به موتورسیکلت‌هاست که این رقم بسیار بالایی تلقی می‌شود.

کد خبر 543344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha