یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیر‌کل این سازمان و همچنین رئیس شورای امنیت به‌طور رسمی به ادعاهای اخیر معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران اعتراض کرد.

شائول موفاز، وزیر حمل‌ونقل اسرائیل و از اعضای بلندپایه حزب حاکم کادیما چند روز پیش در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت مدعی شده بود چنانچه ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه دهد، با حمله نظامی اسرائیل مواجه خواهد شد.

محمد خزایی در نامه خود به بان‌ کی مون تأکید کرد: چنین تهدید خطرناکی علیه یک کشور مستقل و یک عضو سازمان ملل از موارد آشکار نقض قوانین بین‌المللی است که با بنیادی‌ترین اصول منشور سازمان ملل مغایرت دارد.

بنابراین نیازمند واکنشی قاطعانه و روشن از طرف سازمان ملل به ویژه شورای امنیت است.

واکنش مقام‌های صهیونیست

پس از بیان این ادعا از سوی موفاز، برخی مقام‌های صهیونیست نیز نسبت به این سخنان واکنش نشان داده و تلاش کردند با محکوم کردن آن عواقب اینگونه موضع‌گیری‌ها برای تل‌آویو را به حداقل کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماتان ویلنای، معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو اسرائیل از اظهارات وزیر حمل‌ونقل رژیم صهیونیستی و عضو بلندپایه حزب حاکم کادیما درباره ایران به‌عنوان استفاده منفی و خودخواهانه از مسائل راهبردی محوری برای انگیزه‌های سیاسی داخلی یاد کرد.

براساس این گزارش، یکی دیگر از مقام‌های این وزارتخانه نیز گفت که این اظهارات غیرمسئولانه موضع رسمی رژیم صهیونیستی نیست.

کد خبر 54335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز