مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

عملیات بازسازی و مرمت مسجد تاریخی ارک تهران در منطقه ۱۲ به پایان رسید و امکان بهره‌مندی عزاداران حسینی از این مسجد تاریخی همزمان با آغاز ماه محرم فراهم شد.

زيرزمين مسجد ارك

به گزارش همشهری آنلاین، مسجد ارک نام یکی از مساجد مشهور و تاریخی شهر تهران واقع در میدان پانزده خرداد، محله پامنار است. این مسجد در سال ۱۳۲۸ به دست جمعی از بازاریان تهران در دو طبقه با مساحتی حدود ساخته شد.

پروژه مرمت و ایمن‌سازی مسجد تاریخی ارک شامل اقدامات مختلفی از قبیل سفت‌کاری، تکمیل سرویس‌های بهداشتی، کف‌سازی حیاط و شیب‌بندی می‌شود که سال گذشته، فاز نخست پروژه پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به اتمام رسید و طی آن ایمن‌سازی سقف حیاط مسجد با هدف رفع خطر از این سازه تاریخی صورت پذیرفت.

فاز دوم عملیات بهسازی و مرمت این مسجد توسط معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اجرا شد. صفا صبوری دیلمی معاون شهردار تهران بر تسریع عملیات اجرایی پروژه برای پایان یافتن عملیات بازسازی زیرزمین این مسجد همزمان با آغاز ماه محرم تاکید کرده بود.

اکنون، سید مجید غمخوار مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از اتمام عملیات مرمت و بازسازی مسجد تاریخی ارک خبر داد و گفت: عملیات بازسازی و ایمن‌سازی مسجد ارک با اجرای تاسیسات برق، ساخت سرویس بهداشتی در ضلع شرقی زیرزمین و اتمام سنگ‌کاری، تکمیل زیرزمین مسجد و نصب درهای شبستان مردانه و زنانه به اتمام رسیده است. معدود اقدامات باقی‌مانده پروژه به همراه جزئیاتی که اخیرا در دستور کار قرار گرفته است ظرف روزهای آینده و بدون تداخل با شرایط بهره‌برداری انجام خواهد شد.

کد خبر 543454
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha