مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

کودکان ساوجی که اختلال اوتیسم دارند، در این شهر استان مرکزی صاحب بوستان ویژه می‌شوند.

بوستان

به گزارش‌همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پیرو خواسته‌های حدود ۱۰۰ خانواده ساوجی که دارای کودکان دارای اختلال اوتیسم‌ هستند، شورای شهر و شهرداری ساوه اقدام به احداث بوستانی ویژه برای فرزندان آنها نمود تا از نظر شرایط روحی و ارتقای سطح تعاملات اجتماعی در وضعیتی بهتر قرار گیرند. 

آیین کلن‌گزنی بوستان فرشتگان ویژه کودکان اوتیسم در چهارمین روز ازهفته دولت با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر ساوه در حالی برگزار شد که رئیس اداره بهزیستی شمار کودکان دارای معضل اوتیسم در این شهرستان را که در سامانه به ثبت رسیده اند، ۱۰۰ نفر عنوان کرد.

به گفته رئیس اداره بهزیستی، یکی از خواسته‌های اصلی خانواده‌های این کودکان داشتن مکانی برای گذراندن اوقاتی از شبانه روز است و بوستانی که امروز عملیات اجرائی آن آغاز شد در نوع خود نخستین پارک ویژه کودکان دارای اختلال اوتیسم در استان مرکزی به شمار می آید.

مرضیه آرزومند اظهار کرد:‌ اجرای این پروژه نشان دهنده توجه مدیران شهری ساوه به تامین نیاز و خواسته‌های کودکان مبتلا به اوتیسم است و چنین فضایی در آرامش و برقراری ارتباط کودکان با اجتماع گامی بسیار مهم است.

وی همچنین شتاب بخشی به روند درمان و تقویت ارتباطات اجتماعی کودکان اوتیسمی را از نتایج مثبت این پروژه عنوان کرد.

شهردار ساوه نیز در مورد این بوستان که در پارک جنگلی شهر قرار است احداث شود، ‌ گفت: این مکان تفریحی در زمینی به مساحت چهارهزار مترمربع و با اعتبارهشت میلیارد ریال احداث خواهد شد.

سیدمهدی حسینی افزود: پس از درخواست‌های مکرر والدین کودکان مبتلا به اوتیسم، شورای اسلامی شهر ساوه احداث بوستان فرشتگان را تصویب کرد وهمزمان باهفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز شد که انتظار داریم تا ۲۲ بهمن امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.

کد خبر 543582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha