دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهری امارات: برای اولین بار راننده بی‌ام‌دبلیو عنوان قهرمانی یکی از گراندپری‌های این فصل فرمول یک را از آن خود کرد تا خانه شماره یک جدول انفرادی فصل را به نام خود سند بزند.

رابرت کوبیکا، کسی که به عنوان راننده مکمل شرکت بی‌ام دبلیو، پشت فرمان اتومبیل شماره 2 این تیم می‌نشیند، پس از کسب مقام‌های مختلف در 6 گراندپری قبلی، سرانجام عنوان قهرمانی را از آن خود کرد تا کار خود را در فصل 2008 فرمول یک کامل کند. او در این فصل حتی از راننده شماره یک بی‌ام‌دبلیو یعنی نیک هیدفلد هم پیش افتاده است و در حال حاضر با 42 امتیاز در صدر جدول امتیازهای انفرادی رانندگان دیده می‌شود.

رابرت کوبیکا 24 سال پیش در کراکوف لهستان به دنیا آمد و تا پیش از قهرمانی دیشب در پیست مونترال کانادا، فقط یک قهرمانی در گراندپری سال 2006 مجارستان را در کارنامه خود داشت.
کوبیکا سال 2006 اتومبیلرانی در فرمول یک را آغاز کرد و در همان سال اول نتایج خوبی به دست آورد.

راننده 24 ساله تیم بی‌ام‌دبلیو، در حال حاضر 42 امتیازی است و بسیاری از رانندگان سرشناس فرمول یک از جمله لوییس همیلتون راننده شماره یک و بریتانیایی تیم انگلیسی -  آلمانی مکلارن – مرسدس (38 امتیاز) و همین طور دو راننده تیم فراری، فیلیپ ماسای برزیلی (38 امتیاز) و کیمی رایکونن فنلاندی (35 امتیاز) را پشت سر گذاشته است.
در جدول انفرادی، راننده اول و آلمانی تیم بی‌ام‌دبلیو یعنی نیک هیدفلد با 28 امتیاز در رده پنجم قرار دارد و به نظر نمی‌‌رسد در پایان فصل، مکانی بهتر از این پیدا کند.

قهرمان اسپانیایی 2 سال اخیر فرمول یک که به دلیل کنار زدن میشاییل شوماخر، اسم و رسم فراوانی برای خود دست و پا کرد، این فصل به دنبال بازگشت به تیم سابق خود رنو، هیچ توفیقی به دست نیاورده و همچنان به مقام‌های نازل خود در مسابقات ادامه می‌‌دهد تا اهالی فرمول یک، هیچ بختی برای او قائل نباشند.
فرناندو آلونسو که در 6 گراندپری این فصل، تنها 9 امتیاز کسب کرده بود، دیشب در کانادا از پیست خارج شد تا همچنان 9 امتیازی باقی بماند و به رده نهم سقوط کند.

20 راننده حاضر در این فصل فرمول یک، خود ا آماده رقابت 13 روز دیگر می‌کنند. هشتمین گراندپری این فصل 13 روز دیگر در پیست موناکوی فرانسه برگزار می‌شود و همیلتون، ماسا و رایکونن که هر یک 2 بار در این فصل به قهرمانی رسیده‌اند و همین‌طور کوبیکا که صدرنشین فعلی رقابت‌هاست، بیش از دیگران مراقب خود هستند تا امتیازات خود را در جدول انفرادی بالاتر ببرند.

رقابت 10 تیم فرمول یک، هنوز به آن صورت گرم نشده و اگرچه فراری با 73 امتیاز در صدر است و بی‌ام‌دبلیو با 70 امتیاز، آن را تعقیب می‌کند و نزدیکترین رقیب این دو تیم مکلارن 53 امتیازی است، اما به نظر می‌رسد رقابت تیم‌ها در روزهای آینده به مراتب داغتر و دیدنی‌تر شود.

کد خبر 54396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز