تهیه‌کننده ویژه برنامه محرمی شبکه سحر هدف از تولید این برنامه را پاسخگویی به شبهات مطرح‌شده در خصوص فلسفه و چگونگی قیام امام حسین(ع) مطرح کرد.

شبکه سحر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمد مصری‌پور تهیه‌کننده «دهمین روز» در خصوص این برنامه و ویژگی‌های آنکه در ایام محرم روی آنتن شبکه سحر می‌رود گفت: شبکه سحر معاونت برون مرزی صداوسیما برای ایام محرم امسال، به‌صورت متمرکز، تولید برنامه «دهمین روز» را پیش‌بینی کرد که هر روز روی آنتن کانال‌های آذری، بالکان، اردو و کردی این شبکه می‌رود و برای هر کانال در ۱۳ قسمت تهیه شده است.

وی اضافه کرد: این ویژه برنامه سعی دارد تا از طریق مباحث کارشناسی به چرایی قیام و شهادت امام حسین (ع) بپردازد و در جهت رفع شبهات و ابهامات پیرامون قیام آن حضرت گام بردارد. همچنین در «دهمین روز» به موضوعاتی همچون ۱۰ سال پایانی زندگی امام حسین (ع)، دلایل عدم پذیرش یزید از سوی امام حسین (ع) و تفاوت یزید با معاویه برای حکومت مسلمانان و… پرداخته می‌شود.

مصری‌پور درباره عوامل برنامه توضیح داد: عبدالله بحرالعلومی اجرای این ویژه برنامه در کانال آذری و آدین یاشارویچ اجرای «دهمین روز» را در کانال بالکان بر عهده دارند. در کانال کردی نیز آزاد ابراهیمی عهده‌دار اجرای برنامه «دهمین روز» است.

وی افزود: همچنین حجت‌الاسلام علی احمدپور به‌عنوان کارشناس کانال آذری و یوسف کریوکوچا کارشناس مسائل دینی و معارفی در استودیوی کانال بالکان شبکه سحر برای مخاطبان و عاشقان نهضت حسینی به ایراد سخن می‌پردازند. در کانال اردو، سید نوید حیدر تقوی و سید حسین اختر رضوی به عنوان کارشناسان برنامه حضور دارند و در کانال کردی نیز ماموستا ایوب حشمتی عهده‌دار این امر است.

سرفصل‌های ویژه برای چهار کانال شبکه سحر

تهیه‌کننده «دهمین روز» ادامه داد: ما برای برنامه «دهمین روز» که به صورت مجری - کارشناس روی آنتن هر چهار کانال شبکه سحر می‌رود، سرفصل‌هایی را تعیین کردیم که بر اساس آن، هر قسمت به یک موضوع خاص و متفاوت با سایر قسمت‌ها پرداخته می‌شود و مجری و کارشناس برنامه نیز حول موضوع تعیین‌شده صحبت خواهند کرد. علاوه بر این، یک خطاط نیز همزمان با پخش برنامه شروع به خطاطی می‌کند و در حین برنامه تصاویری از آن برای مخاطبان پخش می‌شود.

وی در خصوص اهداف ساخت این برنامه گفت: ما در این برنامه سعی کردیم تا علاوه بر پرداختن به چرایی قیام امام حسین (ع) به اتفاقات روزهای تاسوعا و عاشورا، به شخصیت و اهدافی که امام در این مسیر دنبال می‌کرد، بپردازیم و در کنار آن به شبهات مخالفان، پاسخ دقیق و مستدل ارائه کنیم.

مصری‌پور اضافه کرد: «دهمین روز» به گونه‌ای طراحی و تولید شده که با شور و حالی متفاوت با دیگر برنامه‌ها روی آنتن می‌رود و به لطف این ویژگی توانسته مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. مثلاً در کانال آذری، این برنامه با روضه‌خوانی تاثیرگذار کارشناس و با در نظر گرفتن فرهنگ مخاطبان هدف همراه است و با توجه به بازخوردهایی که داشته‌ایم، تماشای آن برای مخاطبان آذری شبکه سحر بسیار تاثیرگذار بوده است.

طرح دیدگاه و آرای علمای اهل سنت در خصوص عاشورا

وی عنوان کرد: محوربندی‌ها و موضوعات طراحی شده برای هر یک از کانال‌های چهارگانه شبکه سحر، کاملاً منطبق با ویژگی‌های مخاطبان کانال مربوطه است. به عنوان نمونه، مباحث کارشناس ما در کانال کردی بر دیدگاه و آرای علمای اهل سنت در خصوص عاشورا و نهضت حسینی (ع) متمرکز است.

تهیه کننده «دهمین روز» در رابطه با محورهای عمومی برنامه بیان کرد: ما چندین محور را برای این منظور تدوین و آماده کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به دلایل عدم بروز حادثه عاشورا در زمان حکومت معاویه و وقوع آن در دوران زمامداری یزید، دلایل اصلی عدم پذیرش یزید از سوی امام، تفاوت یزید با معاویه برای حکومت بر مسلمانان، اینکه آیا امام تنها فردی بود که حکومت یزید را نپذیرفت؟ بزرگان دیگری که با یزید بیعت نکردند چه کسانی بودند؟، آیا امام خود از مدینه خارج شد یا تهدید یزید باعث خروج ایشان از مدینه شد، چرا امام در مکه نماند؟ و … اشاره کرد.

وی در پایان بازخورد مخاطبان از چند قسمت پخش شده از این برنامه را مثبت و خوب ارزیابی و اظهار کرد: خوشبختانه نتیجه تلاش همکاران ما در این مدت، اثربخش بود و بازخوردهایی که دریافت کردیم نشان از رضایتمندی مخاطبان و بینندگان هر چهار کانال دارد. به نظرم، این برنامه به دلیل پرداختن دقیق و کارشناسی به موضوعات و همچنین شور و حال خاصی که در این ایام برای مخاطبان به ارمغان آورده، توانسته جزو برنامه‌های محبوب نزد بینندگان شود و امیدوارم بتوانیم این رضایتمندی را در قسمت‌های پیش رو نیز ببینیم.

«دهمین روز» به کارگردانی محمدحسین بزرگیان و تهیه کنندگی محمد مصری پور هر روز به مدت ۲۵ دقیقه از کانال‌های آذری، بالکان، اردو و کردی شبکه سحر معاونت برون مرزی صداوسیما پخش می‌شود.

این مجموعه به کارگردانی و مدیریت تصویربرداری محمد حسین بزرگیان، تصویربردار دوم مسلم گودرزی، دستیار اول تصویر محمد رضا حسین زاده، طراح صحنه مهدی معتدل، دستیاران تصویر هومن اصلاحی، بهمن رضاییان، تدوین اکبر سجادی، اصلاح رنگ و نور، آرمان فیلم تولید شده است.

کد خبر 543967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha