پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان گفت: هر گونه تجمع، دسته‌روی و هیات‌گردانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

مراسم عزاداری و نماز ظهر عاشورا در میدان امام حسین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد طاهری افزود: طبق تصمیم ستاد کرونای شهرستان، حرکت دسته‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به سمت زیارتگاه سید عباس، قدمگاه خضر نبی و قدمگاه امام رضا (رع) ممنوع است. با توجه به این دستورالعمل هر هیات عزاداری فقط می‌تواند جلوی مسجد، حسینیه و یا تکیه خود آن هم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به عزاداری بپردازد.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان در خوزستان گفت: مجالس عزاداری حضرت امام حسین (ع) باید در مساجد، حسینیه‌ها و تکیه‌ها در فضای باز و مناسب و با یک چهارم ظرفیت برگزار شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک و ضدعفونی این مکان‌ها نیز باید به‌طور کامل انجام شود.

عادل رویروان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان هم در این نشست گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در منطقه امیدواریم شهروندان آبادانی از تجمع در تاسوعا و عاشورای حسینی مقابل زیارتگاه‌ها اجتناب کنند تا در توقف این بیماری منحوس کمک کنند. آموزش‌وپرورش و اداره ورزش و جوانان آبادان، فضای باز مدارس و ورزشگاه‌ها را در اختیار مساجد و حسینیه‌ها و هیات‌ها برای برگزاری آیین عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی قرار دهند.

رئیس سازمان تبلیغات با انتقاد از شهرداری آبادان در سیاه‌پوش نکردن شهر افزود: در سال‌های گذشته و در تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از ۵هزار نفر مقابل زیارتگاه‌ها تجمع می‌کردند تا ارادت و خلوص خود را به سالار شهیدان نشان دهند، ولی با وجود ویروس منحوس کرونا امسال این امکان وجود ندارد. ۳۹۱ هیات مذهبی در سامانه بیرق ثبت نام کردند و با حفظ موازین بهداشتی آیین محرم را برگزار می‌کنند.

کد خبر 544199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha