وی افزود: ما کار سختی پیش رو داریم ولی امید داریم و نگران نیستیم. بزرگترین ابزار ما نیروهای فناوری هستند که به ما کمک میکنند. ما در آموزش و پرورش بیش از ۹۰۰ نیروی زبده در حوزه فناوری داریم، همچنین ۱۳ هزار نیروی آموزشدیده در مدارس در حوزه فناوری داریم که این لشگر ما را به آینده امیدوار میکند.
حبیبی گفت: امیدواریم در این راه همکاران ما ازخودگذشتگی کنند اما لازم است که از مخاطبینمان شناخت داشته باشیم. در ۱۰ سال گذشته در دنیا ما با کودکان نسل شبکه مواجه شدیم. آنها آموزشهای کوتاه و کوچک را میپذیرند از این رو باید آموزشها متناسب با نسل آنها باشد. در فنلاند اکثر محتواهای آموزشی زیر ۳ دقیقه است و ما هم میتوانیم این قالبها را آماده کنیم. ما در حوزه فناوری باید تغییر شیفت و تغییر رویکرد را انجام دهیم.
وی بیان کرد: ما در آموزش و پرورش نیاز به زیستبومهای جدید داریم که سامانه شاد یکی از این موارد است. اینکه یک سامانه بینقص داشته باشیم امکانپذیر نیست اما به خاطر شاد میتوانیم به خود ببالیم. البته باید به سمت خلاقیت هم پیش برویم.
وی خاطرنشان کرد: مدرسه محوری نیاز یه خلاقیت دارد و نمی توان برای همه بخشهای آموزش نسخه واحد پیچید. ما تقریبا ۵،۶ سال است که هوشمندسازی در مدارس را شروع کردیم اما فرایندمان معکوس شد و مجبور شدیم مدارس را یه تبلتها بیاوریم. در خصوص فرهنگسازی اقدامات جدید در راه است و نسخه جدید شاد فردا رونمایی خواهد شد.
تعدادی از معلمان کشورمان نیز با حضور در یک برنامه تلویزیونی از مشکلات خود و دانشآموزان در استفاده از شبکه شاد برای آموزش دروس طی سال تحصیلی گذشته گفتند.
صحبتهای این معلمان را میتوانید در ویدئوی زیر ببینید:
نظر شما