چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

گروه سیاسی: مصطفی پورمحمدی، وزیر سابق کشور در گفتگویی تفصیلی با همشهری، درباره عملکرد ۳۳ ماهه خود در این وزارتخانه و موضوع تغییر وزیر کشور سخن گفت.

وی با اشاره به اینکه بارها در زمان تصدی مسئولیت وزارت کشور با شرایطی سخت مواجه می‌شدم و گاه احساس می‌کردم که به آخر خط رسیده‌ام، گفت: همیشه سعی می‌کردم که بهترین تصمیم را بگیرم و البته هیچگاه به استعفا فکر نکردم.

وزیر سابق کشور با اشاره به نحوه انتخاب به این سمت و دوران فعالیت خود در وزارت کشور، اظهار داشت: برای اولین بار رئیس‌جمهوری در مرداد ۱۳۸۵ از من خواستند که استعفا بدهم و چون این درخواست با مخالفت‌هایی در سطوح عالی مواجه شد و با مشرب مدیریتی من هم مخالف بود، با آن موافقت نکردم.

وی در پاسخ به سؤالاتی درباره تغییر معاونان سیاسی و امنیتی وزارت کشور، درباره واکنش خود به برکناری محمدباقر ذوالقدر، یادآور شد: در آن زمان من بر سر دو راهی بودم که یا باید خودم از وزارت کشور کناره‌گیری می‌کردم یا اینکه با خروج آقای ذوالقدر موافقت می‌کردم و در نهایت با آنکه خروج وی را خسارتی برای وزارت کشور می‌دانستم، مصلحت کلی را در همراهی با تصمیم دولت دیدم.

پورمحمدی در ادامه این گفت‌وگو به پرسش‌هایی درباره مراحل انتخاب به‌عنوان وزیرکشور، نحوه اطلاع از موضوع تغییر وزارت کشور در نوروز امسال، رابطه شهرداری تهران و دولت، شیوه تعیین و تغییر استانداران و فرمانداران و اختلاف نظرها در این زمینه و... پاسخ داد. متن کامل این گفت‌وگو هفته آینده در روزنامه همشهری به چاپ می‌رسد.

کد خبر 54585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز