چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری کنیا از کشته شدن دو تن از وزرای این کشور به همراه 2 نفر دیگر در یک سانحه هوایی خبر داد.

به گزارش بی بی سی، موای کیباکی رییس جمهوری کنیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کیپکالایا کانز وزیر راه و لورنا لابوسو وزیر مشاور در امور کشور در یک سانحه هوایی در نزدیکی شهر غربی "ناروک"  کشته شدند.

این دو وزیرجهت حمایت از کاندیداهای احزاب خود برای شرکت در انتخابات میان دوره‌ای  پارلمانی کنیا به این منطقه از کشورسفر کرده بودند.

رییس جمهوری کنیا در ادامه بیانیه خود آورده است که کشورمان (کنیا) دو رهبر قدرتمند و جوان خود را با آتیه‌ای درخشان از دست داد. کیباکی در ادامه این بیانیه خواستار حفظ وحدت ملت کنیا در این شرایط تاسف بار شده است.

رایلا اودینگا نخست وزیر کنیا نیز خبر کشته شدن این دو وزیر را غیر قابل تحمل توصیف کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که شرایط  آب و هوایی در زمان سقوط هواپیمای سسنای حامل این دو وزیر نامساعد بوده است. پلیس کنیا نیز در مصاحبه با بی بی سی گقته است که یک محافظ امنیتی و یک خلبان نیز به همراه این دو وزیر در سانحه هوایی جان باختند.

کیپکالایا کانز پس از انتخابات جنجالی دسامبر سال گذشته و در پی توافق تقسیم قدرت میان جناح‌های رقیب، به وزارت راه منصوب شده بود.

هر دو وزبرکابینه از اعضای نهضت دموکراتیک نارنجی به رهبری رایلا اودینگا بودند که با اعضای حزب وحدت ملی به رهبری موای کیباکی رییس جمهوری کنیا، دولت ائتلافی تشکیل داده بودند.
 
در سال 2006 نیز 4 نماینده مجلس کنیا بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای نظامی کشته شدند. در سال 2003 نیز یکی از وزرای کابینه در سانحه سقوط هوابیما در غرب کنیا جان خود را از دست داد.

کد خبر 54602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آفریقا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز