چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: معاملات بورس تهران در روز چهارشنبه ۲۲ خرداد منجر به جابجایی ۳۳۵.۶ میلیون سهم به ارزش ۲.۸ میلیارد ریال شد.

در جریان داوستدهای این روز بلوک ۵ درصدی سهام شرکت ملی صنایع مس ایران به ارزش هر سهم ۸ هزار و ۷۴۴ ریال فروخته شد.

طی معاملات این روز ۲۸۹ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۲۳۰ سهم این شرکت به ارزش ۲۵۴ میلیارد تومان خریداری شد.

بیست درصد سهام این شرکت در شهریور سال ۸۶ به همین نرخ فروخته شد.

امروز همچنین ۴۰.۶۳ درصد از سهام شرکت فولاد خوزستان نیز به صورت بلوکی و با نرخ پایه هر سهم ۴ هزار و ۹۷۰ ریال عرضه شد که با رقابت خریداران این نرخ تا ۷ هزار و ۸۰۰ ریال افزایش یافت و رقابت خریداران برای خرید این سهام همچنان ادامه دارد.

در سال ۸۶ حدود ۱۴.۱ درصد سهام شرکت فولاد خراسان، برای کشف قیمت فروخته شد.

در پایان معاملات روز ۲۲ خرداد شاخص بورس (قیمت و بازده نقدی) ۳۳۵.۵ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۰ هزار و ۸۴۴ واحد نزدیک شد.

شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) هم در این روز با افزایش ۸۲ واحدی مواجه شد و به ۱۱ هزار و ۱۴۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول (شاخص عمکلرد تالار اصلی) معاملات این روز را با ۹۱ واحد رشد به پایان رساند و تا رقم ۹ هزار و ۷۰۹ واحد بالا آمد، شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هم با ۷ واحد افزایش به ۱۲ هزار و ۱۹۰ واحد رسید.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان امروز رکورد جدیدی را برای خود ثبت کرد. در این روز یک هزار و ۹۶ نفر برای خرید ۵۱ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۲۲۴.۵ میلیارد ریال اقدام کردند.

همچنین یک هزار و ۸۲ فعال بازار سهام امروز با مراجعه به کارگزاری‌های بورس تهران برای خرید ده میلیون سهم چادرملو به ارزش ۱۲۲.۲۶ میلیارد ریال اقدام کردند.

در سوی دیگر بازار نیز امروز سیمان فارس و خوزستان مقام اول را کسب کرد به طوری که ۱۲۰ تقاضای فروش برای ۱.۳ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۳ میلیارد ریال ثبت شد.

کد خبر 54635

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز