دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: سال گذشته ۴۵۰۰ کیلوگرم طلا در کردستان تولید شد که بیش از ۵۰ درصد طلای ایران است.

طلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد دره‌وزمی در جلسه مدیریت تولیدی و صنعتی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: تامین ارز، تامین سرمایه در گردش، تامین تسهیلات مورد نیاز و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی از وظایف ماست که انجام آن معروف و عدم انجام آن منکر است.

وی ذکر کرد: در کردستان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی برای ایجاد واحدهای جدید وجود دارد که منجر به ایجاد اشتغال، رونق اقتصاد و تولید ثروت می‌شود که به نسبت افزایش اینها بزه کاهش خواهد یافت. حوزه معدن را یکی از ظرفیت‌های استان شناخته‌ایم که ما در کردستان برای فراوری معادن مسیری مشخص کرده‌ایم که از خام‌فروشی جلوگیری شود. گونه‌های معدنی در استان آهن و طلاست که پارسال ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم طلا در کردستان تولید شده که بیش از ۵۰ درصد طلای کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در معدن طلای زرکوه کردستان یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم دارند که پارسال ۵۰ میلیارد تومان ارزش‌افزوده به حساب مالیاتی واریز و بین شهرداری‌ها تقسیم شده است، سهم دولتی نیز به حساب خزانه واریز شده و این یعنی حداکثر استفاده از ظرفیت معادن کردستان است.

وی عنوان کرد: عملیات اجرایی زنجیره فولاد در کردستان شروع شده و اکنون یک هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره تولید شده است، عملیات اجرایی گندله و آهن اسفنجی و ورق نیز شروع شده که در آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 547077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha