بازارچه زعفران که عملیات اجرایی آن در نیمه خرداد امسال آغاز شده، همزمان با فصل برداشت این محصول در شهرستان فاروج در خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

زعفران حمایتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهزاد خالق‌پناه مدیر تعاون روستایی فاروج گفت: این بازارچه با ۳۱ غرفه هم‌اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ساخت آن سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آن هزینه شده است. این بازارچه در زمینی به مساحت یک هزار متر در حال ساخت است که هنگام بهره‌برداری خرید و فروش در خارج از آن ممنوع خواهد شد. از آنجا که زمان برداشت زعفران آبان‌ماه است، آسفالت محوطه بازارچه به فصل برداشت نمی‌رسد و فقط بهسازی می‌شود.

سال گذشته در نبود بازارچه، به علت نوسان‌های شدید قیمت و حضور گسترده دلالان، بحرانی در حوزه عرضه محصول زعفران در شهرستان فاروج ایجاد شد. همچنین عرضه گل زعفران از سوی کشاورزان کنار خیابان انجام می‌شد که مشکلات ترافیکی زیادی در جاده اصلی مشهد مقدس به بجنورد ایجاد کرده بود.

شهرستان فاروج با داشتن ۲ هزار و ۴۳۵ هکتار سطح زیر کشت، قطب تولید طلای سرخ در استان خراسان رضوی است و از ابتدای سال نشست‌هایی برای ساماندهی بازار عرضه زعفران در آن برگزار شده است. شهرستان ۵۰ هزار نفری فاروج در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

کد خبر 549145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha