همشهری آنلاین: رییس جمهور فرانسه در زمان ریاست دوره‌ای فرانسه بر اتحادیه اروپا، بنا به اطلاعاتی که اشپیگل به دست آورده است، پیشبرد ایجاد اتحادیه دریانوردی اروپایی را دنبال خواهد کرد.

این مجله خبری در پیش خبری از تازه‌ترین شماره‌اش آورده است، سارکوزی به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در اجلاس آلمانی – فرانسوی که روز دوشنبه در استرابینگ برگزار شد، درباره طرح‌های سیاست امنیتی خود اطلاعاتی ارایه داده است.

بر این اساس، ارتش آلمان بایست با ناوچه و واحدهای پشتیبانی خود یک ناوجنگی هواپیمابر را همراهی کنند که قرار است با پرچم اروپا در آب‌های آزاد تردد کند.

کمک سخت‌افزاری انگلیسی‌ها
بر اساس این گزارش این ناو هواپیمابر را قرار است انگلیسی‌ها آماده کنند، زیرا ناو «شارل دو گل» فرانسه در دست تعمیر است. سارکوزی قصد دارد درباره ساخت دومین ناو هواپیمابر فرانسه در سال 2012 تصمیم‌گیری شود، چون در حال حاضر پول کافی برای نیروهای مسلح در دست نیست.

به نوشته اشپیگل، سارکوزی قصد دارد 35 هزار نیرو از ارتش 220 هزار نفری فرانسه بکاهد. ماموریت‌های نیروهای مسلح فرانسه در آفریقا هم قرار است کمتر شوند. ریاست دوره‌ای فرانسه بر اتحادیه اروپا از اول ژوئیه آغاز می‌شود.

کد خبر 54918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز