کنفرانس تخصصی گردشگری الکترونیک در روزهای ۲۹ و ۳۰ خرداد ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار همشهری، این کنفرانس تخصصی با هدف ارزیابی و شناخت وضعیت گردشگری الکترونیک، مطالعه تطبیقی الگوهای موفق در سطح بین‌المللی، بررسی تفاوت سطح این مقوله در کشور با کشورهای برتر و پیشرو در این زمینه، ارائه مدل آرمانی گردشگری مجازی ایران و معرفی آخرین تجارب و دستاوردهای علمی و کاربردی موفق سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی و توسعه و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در زمینه فناوری اطلاعات و گردشگری در ایران با محورهای علمی برگزار می‌شود.

دبیر علمی کنفرانس تخصصی گردشگری الکترونیک در این باره گفت: کشورهای اتریش، دانمارک، استرالیا، آمریکا و اسکاتلند در زمینه گردشگری الکترونیک فعالیت قابل توجهی داشته‌اند؛ چرا که سهم عمده‌ای از صنعت گردشگری در این کشورها با ابزار الکترونیک انجام می‌شود.

محمدرضا فرزین با اشاره به جایگاه گردشگری الکترونیک در کشور به میراث خبر گفت: در کشور ما تجارت الکترونیک جایگاه مناسبی ندارد و بنابراین گردشگری الکترونیک نیز متاثر از آن است. ما در دنیا جایگاه خوبی در این زمینه نداریم؛ به نحوی که در سال ۲۰۰۵ در این حوزه رتبه ۵۹ را داشتیم و در میان کشورهای خاورمیانه نیز دارای مقام هفتم هستیم.

کد خبر 54951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز