خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، موسسه پیو اینترنت (Pew Internet) و آمریکن لایف پراجکت (American Life Project) تقریبا 30 درصد شهروندان بالغ آمریکایی به این دلیل از اینترنت استفاده کردهاند که مطالب فیلترنشده برای مثال مناظرهها، مواضع احزاب و متن سخنرانیها را خودشان بخوانند.
بر اساس این تحقیق، 10 درصد این افراد از پرتالهای اجتماعی همچون Facebook و MySpace برای فعالیتهای سیاسی استفاده کردهاند. 35 درصد هم از YouTube و دیگر پورتالهای ویدیویی استفاده کردهاند تا فیلمهای سیاسی را در جریان رقابتهای مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ببینند.