دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیران توریسم استرالیا اعتقاد دارند که فیلم جدید حماسی با بازی نیکول کیدمن و هیو جکمن می‌تواند شمار دیدارکنندگان از این کشور را بیفزاید

به همان نحوی که محبوبیت فیلم "کروکودیل داندی در دهه 1980 چنین رویدادی را باعث شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اکران فیلم "استرالیا"  با بازی نیکول کیدمن برای ماه نوامبر (آبان) برنامه‌ریزی شده است، و سازمان توریسم استرالیا اعلام کرده است که یک کارزار بازاریابی جهانی را همگام به این فیلم به راه خواهد انداخت و اعتقاد دارد که این اقدام گردشگران را به این کشور خواهد کشاند.

وزیر توریسم استرالیا، مارتین فرگوسن، در یک کنفرانس در هفته اخیر در این مورد گفت: "این فیلم را بالقوه ده‌ها میلیون نفر خواهند دید و به این ترتیب‌ ابعاد کمترشناخته‌شده محیط زیست طبیعی فوق‌العاده استرالیا جان می‌گیرند." او گفت که اکران فیلم "استرالیا" یکی از بزرگترین فرصت‌های تبلیغی در سال‌های اخیر را در اختیار  صنعت توریسم این کشور قرار می‌دهد.

این فیلم را که باز لوهرمن آن را کارگردانی کرده و داستانی درباره اشرافزاده‌ای انگلیسی با بازی کیدمن و گاوچرانی در مناطق دورافتاده استرالیا با نقش‌آفرینی هیو جکمن است، هنگامی به پرده سینماها راه می‌یابد که استرالیا به دنبال جذب گردشگران از کشورهای خارجی است.

حدود 1.9 میلیون مفر در چهار ماه منتهی به ماه آوریل از استرالیا دیدار کرده‌اند که نشان‌دهنده عدم رشد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته و کاهش مختصر در شمار گردشگران از  انگلیس و نیوزلند است. و نگران‌کننده‌تر کاهش 19 درصدی در شمار توریست‌ها از ژاپن و کاهش شدید در شمار توریست‌های کره جنوبی و هنگ‌کنگ است.

فیلم "کروکودیل داندی" که در سال 1986 به نمایش درآمد و داستان آن در استرالیا می‌گذشت، پس از اینکه ستاره فیلم، پل هوگان، در یک کارزار تبلیغاتی بین‌المللی شرکت کرد، باعث اوج‌گیری شمار توریست‌های استرالیا شد.

کد خبر 55216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز