سخنگوی قوه قضاییه گفت: در آبان ماه اولین دادگاه‌های مربوط به جرم سیاسی را شاهد خواهیم بود و این بیانگر این است که قوه قضائیه آمادگی رسیدگی موارد در چارچوب قوانین را دارد.

دادگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز با خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن  هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهید سردار شهید سلیمانی، گفت: درس دفاع مقدس درس مقاومت است و درسی که انسان ساز و فرهنگ ساز و مکتب آفرین است. پیروزی ما در دفاع مقدس نتیجه دو مولفه مقاومت و مردمی بودن دفاع بود و براین باوریم تا این دو مولفه در مردم و مسئولان باشد مکانیسم ماشه که هیچ بلکه جنگ تمام عیار اقتصادی و رسانه‌ای و همه توطئه های دشمنان این نظام و انقلاب محکوم به شکست است.

وی تاکید کرد: امروز قوه قضاییه ایران نماد صلابت و قوت و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی مردم است و به همین جهت دشمن تصمیم گرفته این نقطه قوت را اماج حملات جنگ رسانه ای خویش قرار دهد. این روزها شاهد امپراطوری استکبار علیه قوه قصاییه هستیم.

وی ادامه داد: دادگاه های ویژه اقتصادی با استجازه از رهبری به کار خود ادامه می دهند و در روزهای اخیر احکام متعددی را از این دادگاه‌ها داشتیم.

اسماعیلی  درباره  اینکه احزاب چگونه افراد و مسئولان را باید امر به معروف کنند که مشمول جرم نشوند و اینکه جرم سیاسی چطور رسیدگی خواهد شد؟ گفت: جرم سیاسی در دادگاه سیاسی و مطبوعاتی رسیدگی می شود و ریاست قوه اعلام کردند و بخشنامه ای صادر کردند و مطابق بخشنامه تعدادی از پرونده های دادسرا برایشان  کیفرخواست جرم سیاسی صادر شد و به  دادگاه کیفری یک ارسال شد.  در آبان ماه اولین دادگاه‌های مربوط به جرم سیاسی را شاهد خواهیم بود و این بیانگر این است که قوه قضائیه آمادگی رسیدگی موارد در چارچوب قوانین را دارد.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: امر به معروف و نهی از منکر جرم نیست که بخواهد سیاسی یا امنیتی باشد و همانگونه که جرم سیاسی با امنیتی فرق می‌کند امر به معروف با ارتکاب جرم و تشویش اذهان عمومی  فرق دارد.

کد خبر 553216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha