تغییرات بازار طلا و سکه متاثر از تغییرات قیمت ارز دیروز هم افزایشی بود و قیمت سکه طرح جدید در مسیر صعودی خود در یک قدمی ۱۴میلیون تومان قرار گرفت.

سکه

به گزارش همشهری آنلاین، روند افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تهران از ساعات ابتدایی روز گذشته با ۱۰۰هزارتومان افزایش آغاز شد و تا بعد از ظهر قیمت سکه طرح جدید با ۳۰۰هزار تومان رشد به ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسید.

براساس قیمت‌های مندرج در سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، تا عصر روز گذشته قیمت سکه طرح قدیم ۱۳میلیون و ۴۰۰هزار تومان بود که نسبت به روز قبل از آن ۴۰۰هزار تومان افزایش نشان می‌داد. نیم سکه نیز با ۲۵۰هزار تومان افزایش نسبت به روز قبل به ۷میلیون و ۷۰۰هزار تومان رسید. ربع سکه با ۴۰۰هزار تومان رشد با قیمت ۴میلیون و ۸۵۰هزار تومان معامله شد و سکه یک گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به روز قبل در ۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان ثابت ماند. قیمت طلا نیز با وجود روند کاهشی انس در بازار تهران همچنان رو به افزایش بود و روز گذشته هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۳۰۱هزار و ۹۹۳تومان معامله شد. قیمت‌های ثبت شده برای طلا و سکه به اعتقاد کارشناسان بازار، بی‌سابقه و ناشی از تغییرات قیمت ارز است.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این زمینه گفت: تمام قیمت‌های طلا و سکه براساس دلار آزاد محاسبه می‌شود و اگر با دلار نیمایی و... محاسبه شود طلا و سکه از کشور قاچاق می‌شود.

محمد کشتی‌آرای با بیان اینکه نسبت تقاضا در بازار سکه بیشتر از عرضه است، گفت: همین موضوع موجب افزایش حباب سکه شده است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون حباب سکه طرح جدید یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان، حباب نیم‌سکه بهار حدود ۶۰۰هزار تومان و حباب ربع سکه حدود ۴۰۰هزار تومان است.

به گفته وی، طلا در بازار حباب ندارد ضمن اینکه تقاضای موجود در بازار سکه بیشتر از سمت افرادی است که قصد سرمایه‌گذاری دارند و در بازار مصنوعات طلا هیچ تقاضایی وجود ندارد و کاملاً در رکود است.

کد خبر 553397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha