رئیس جمهوری آمریکا که به کرونا مبتلا شده، در یک برنامه تلویزیونی برای مردم ایالات متحده سخنرانی می‌کند تا نشان دهد چندان تحت تاثیر ویروس نیست.

جو بايدن و دانلد ترامپ پس از مناظره اول

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، مخفی نگه داشتن آلوده بودن هوپ هیکس به کرونا فقط برای ۲۴ ساعت به بهای ابتلای دانلد ترامپ و همسرش ملانیا به کرونا تمام شد و حالا تمام برنامه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی او دست‌کم تا دو هفته آینده و پایان دوران قرنطینه بر باد رفته است. جو بایدن، نامزد حزب دموکرات که در نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حدود ۹۰ دقیقه بدون ماسک در فاصله سه چهار متری ترامپ قرار داشت، همراه همسرش جیل آزمایش کرونا داده و هنوز نتیجه آن اعلام نشده است.

با این حال، بایدن صبح روز جمعه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که برای بهبودی زودتر ترامپ و ملانیا دعا می‌کند؛ یک حرکت جوانمردانه نسبت به بزرگ‌ترین رقیب و دشمن. با اینکه پزشکان کاخ سفید گفته‌اند رئیس جمهوری آمریکا و بانوی اول هر دو در سلامت کامل هستند اما ۷۴ ساله و البته چاق بودن ترامپ باعث می‌شود در گروه بیماران پرخطر کووید-۱۹ قرار بگیرد. گفته می‌شود رئیس جمهوری ایالات متحده قصد دارد در روزهای آینده از همان قرنطینه در تلویزیون با مردم آمریکا حرف بزند و به آنها درباره سلامتی خود اطمینان بدهد.

چند روز پیش از ابتلا به کرونا، ترامپ دو کلاه بیسبال بین جمعیت پرت کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و دوست و متحد نزدیک ترامپ هم با ارسال یک پیام صمیمانه برای او آرزوی سلامتی و بازگشت دوباره کرده است. کاخ کرملین روز جمعه از ارسال پیام پوتین به ترامپ خبر داد و نوشت: رئیس جمهوری روسیه در پیام کوتاه خود به همتای آمریکایی ابراز امیدواری کرد با سرزندگی ذاتی، روحیه خوب و حس امید بتواند زودتر بر این ویروس خطرناک چیره شود. نکته عجیب اینکه در پیام پوتین هیچ اشاره‌ای به واکسن‌های روسی کرونا برای کمک به بهبودی ترامپ نشده است.

از سوی دیگر، کارشناسان و ماموران امنیتی دنبال کسانی می‌گردند که چند روز قبل از مثبت شدن آزمایش ترامپ دو کلاه بیسبال او را در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت مینه‌سوتا روی هوا قاپیدند و با خود به خانه بردند. گفته می‌شود احتمال آلوده بودن کلاه‌ها به ویروس کرونا وجود داشته و ممکن است کسانی که کلاه اهدایی ترامپ را گرفته‌اند، از آن به کرونا مبتلا شده باشند. هر چند همه اینها در حد گمانه‌زنی است و امکان دارد رئیس جمهوری آمریکا آن زمان هنوز ناقل ویروس نبوده باشد.

هوپ هیکس روز چهارشنبه بدون داشتن ماسک در کمترین فاصله با جرد کوشنر، همسر ایوانکا ترامپ راه می‌رفت

از آنجا که خانم هوپ هیکس چهارشنبه هفته گذشته کنار جرد کوشنر دیده شده، احتمال می‌رود داماد ترامپ و همسر ایوانکا ترامپ را هم آلوده کرده باشد. به این ترتیب، زنجیره‌ای از انتقال ویروس در خانواده ترامپ رخ داده و شاید جز رئیس جمهوری آمریکا و همسرش، بسیاری دیگر از نزدیکان آنها هم به کووید-۱۹ مبتلا شده باشند.

کد خبر 553979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha