عضو شورای اسلامی شهر نیشابور با بیان اینکه عمارت تاریخی قوامی به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده، گفت: اخطار لازم برای جلوگیری از تخریب این عمارت دادیم ولی هنوز میراث پاسخ نداده است.

عمارت قوامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، احمد همت‌آبادی اظهار کرد: باغ قوامی و عمارت تاریخی این مجموعه به سرعت در حال تخریب است و محلی برای اطراق کارتن‌خواب‌ها و معتادین شده است و بیم آن می‌رود به سرنوشت منزل تاریخی استاد مشکاتیان دچار شود. شورای اسلامی شهر در سال گذشته با وارث مرحوم قوامی توافقی داشتند که همکاری آنان جای تقدیر دارد و امیدواریم این همکاری تا پایان کار باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور با اشاره به ارسال لایحه به شهرداری و تأیید کمیته انطباق ادامه داد: شهرداری با حفظ باغ و عمارت تاریخی قصد تملک داشت که کمیته فنی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری ایراد به این مصوبه گرفت. شهرداری در تاریخ هفتم مهرماه سال ۹۹ مکاتبه‌ای با اداره‌کل میراث استان مبنی بر حل موضوع داشته است و اخطار لازم برای جلوگیری از تخریب این مجموعه تاریخی داده که تاکنون پاسخی دریافت نشده است. تملک این باغ دو مزیت دارد اول این‌که مجموعه با توافقی که با مالکین شده است برای منافع شهروندان حفظ می‌شود و دوم این‌که میلان سمت شرق این باغ سه متر عرض دارد و سه اداره انتقال خون، جهاد دانشگاهی و دانشگاه علمی کاربردی در آن قرار دارد که در ایاب و ذهاب با مشکل مواجه هستند.

وی تاکید کرد: این میلان مدام ترافیک پیاده رو و ماشین رو دارد و در صورت تملک توسط شهرداری، این میلان ۱۲ متری شده و بلوار شورا هم از بن بست تا اندازه‌ای خارج می‌شود.

کد خبر 554130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha