در حال مذاکراتی از طریق شورای شهر تهران با وزارت نیرو هستیم تا چراغهای راهنمایی تقاطعها که بسیار اضطراری هستند، مشمول قطعی برق نشوند و این چراغها برق اختصاصی داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک، جعفر تشکریهاشمی در ادامه افزود: در مقابل این درخواست اعلام آمادگی کردیم به جای لامپهای معمولی چراغهای راهنمایی که پر مصرف هستند، از لامپهای LED (کم مصرف) استفاده کنیم که این کار میتواند مصرف برق چراغهای راهنمایی تقاطعها را 80 درصد کاهش دهد.
وی با ابراز امیدواری از تمهیدات شرکت برق برای تامین برق اختصاصی چراغهای راهنمایی و رانندگی، تصریح کرد: هرچند خاموش شدن برق یک تقاطع میتواند درصدی در کاهش مصرف برق تاثیر داشته باشد، اما خسارات ناشی از ترافیک آن مانند اتلاف وقت شهروندان، مصرف سوخت و انرژی بیشتر، امکان تصادف و مشکل در مدیریت شهری صدها برابر منافع حاصل از این کار است.
معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: از آنجا که خاموشیها و زمان قطع برق برایمان قابل پیشبینی نیست و از جدول زمان بندیها خبر نداریم، نمیتوانیم با وجود بزرگی شهر بر سر تمام تقاطعها مامور راهنمایی و رانندگی قرار دهیم.
به همین دلیل با قطعی برق، بسیاری از تقاطعها دچار اختلال میشوند.وی یادآور: در تقاطعهایی که ماموران راهنمایی و رانندگی نیز حضور دارند گاه شاهد ایجاد اختلال و سنگین شدن ترافیک هستیم.
مهندس تشکری هاشمی تاکید کرد: به موازات مذاکرات در حال انجام جهت فراهم کردن برق اختصاصی برای چراغهای راهنمایی، تقاطعهای مهم شهر به UPS (منبع برق ذخیرهسازی شده) مجهز میشوند تا بر این اساس در ساعات پیک درصورت قطعی برق، این تقاطعها با مشکل مواجه نشوند.