برای نظارت بر مسئله گرانی حدود 1000 بازرس به‌صورت ثابت وجود دارند و تعداد چندین برابر این رقم نیز بازرس افتخاری به شکل پیمانکاری مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ما، وزیر بازرگانی در حاشیه نشست روز گذشته هیات دولت درباره اینگونه اقدامات دولت برای مهار افزایش قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، گفت: البته قانون برنامه چهارم اعتقادی به این نوع نظارت و بازرسی ندارد ولی امروز توقعات مردم، مسئولان و شرایط بازار به گونه‌‌ای است که ناگزیر از به کار‌گیری چنین روش‌هایی هستیم.

مسعود میر‌کاظمی با بیان اینکه تعیین زیر‌ساخت‌هایی برای ساز و ‌کار موضوع نظارت بر گرانی در برنامه پنجم توسعه ضروری است در توضیح گرانی‌های ایجاد شده به واسطه قطع یارانه برخی کالاها از سوی دولت، گرانی اقلامی چون پودر شوینده را به‌دلیل قطع یارانه دولتی، طبیعی دانست.

وی با بیان اینکه با آغاز به کار شبکه توزیع شیر یارانه‌ای که از یک سال پیش طراحی و براساس آن کیفیت شیر از طریق وزارت بهداشت کنترل می‌شود، طرح جدید توزیع شیر یارانه‌ای خانوار از ابتدای تیر اجرایی می‌شود، افزود: از این تاریخ اصنافی که توزیع‌کننده شیر خانوار هستند، کارت دریافت کرده و پولشان از طریق نظام بانکی جابه‌جا می‌شود.

میر‌‌کاظمی همچنین اجرای طرح بزرگ خلیج فارس را برای فعال‌سازی‌ بخش تجاری حوزه خلیج فارس قلمداد کرد و خاطرنشان کرد: این طرح در شورای‌عالی مناطق آزاد به تصویب رسیده و از جزیره قشم شروع به فعال‌سازی‌ مناطق آزاد تجاری در حوزه خلیج فارس کرده‌ایم.

کد خبر 55461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز