همشهری آنلاین: آیت‌الله نوری همدانی از عدم نظارت کافی دولت در خصوص گرانی انتقاد کرد.

به گزارش مهر، آیت‌‌الله نوری همدانی، عصر دوشنبه (3تیر) در دیدار وزیر بازرگانی با وی، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: مسئولان و متصدیان امور کشور باید امنیت، عدالت، فراوانی و ارزانی نعمت برای عموم جامعه را مورد اهتمام جدی قرار دهند.

وی افزود: مردم رأی دادند، حرکت کردند و می‌دانند که آقای احمدی‌نژاد شبانه‌روز در تلاش است تا رفاه و عدالت ایجاد کند اما باید واقعیات برای مردم به طور شفاف بیان شود تا مردم بدانند آقای احمدی‌نژاد خلف وعده نکرده است بلکه مشکلی جهانی است که پدیده آمده است و مردم باید در مقابل مشکلات آمادگی داشته باشند.

این مرجع تقلید در ادامه از تماس تلفنی خود با آقای احمدی‌نژاد خبر داد و گفت: در این ارتباط تلفنی به ایشان گفتم: باید اول سعی در ارزان کردن اجناس داشته باشید و اگر این ممکن نیست مشکلات را بیان کنید و سعی در نظارت بر قیمت‌ها داشته باشید و باید قیمت‌ها در سراسر کشور یکسان باشد.

وی با ذکر این نکته که متأسفانه نظارتی در این زمینه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دولت باید بر قیمت‌ها نظارت داشته باشد تا مردم به دلخواه در اجناس تفاوت قیمت ایجاد نکنند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: بدون استثنا قیمت‌ها باید در سراسر کشور معین باشد و اگر کسی تخلف کرد به شدت مجازات شود این مشکل قابل حل است و همت مسئولان را می‌طلبد اما متأسفانه این نظارت وجود ندارد. وی تصریح کرد: گرانی موجود با زندگی روزمره مردم ارتباط مستقیم دارد و طبقه ضعیف و کارگر و کارمند در مضیقه و فشار هستند.

آیت‌الله نوری همدانی خواستار توجه بیشتر مسئولان به رهنمودها و تأکیدات امام خمینی(ره) شد و تأکید کرد: وصیت‌نامه امام(ره) یک موضوع شخصی نیست بلکه ابعاد سیاسی مختلفی دارد که باید از آن استفاده شود.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان کشور خاطرنشان کرد: انفال، اراضی موات، کوه‌ها، جنگل‌ها و منابع طبیعی ثروت در اختیار شماست باید این منابع ثروت را با ساختار صحیح اقتصادی شکوفا و از آن بهره‌برداری بهینه کنید.

وی بر لزوم پرهیز از کارهای موازی و همت مسئولان در رفع مشکلات تاکید کرد و گفت: اگر مردم بدانند نظارت دقیقی وجود دارد شما را دعا خواهند کرد و امیدواریم نتایج بررسی‌های دولت و مجلس ملموس باشد.

در ابتدای این دیدار نیز کاظمی وزیر بازرگانی گزارشی از فعالیتهای وزارت بازرگانی ارائه کرد و گفت: مسائل جهانی مهمترین نقش را در ایجاد تورم داشته است.

کد خبر 55909

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز