سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

مدیر کل ارشاد استان کرمان از تولید مستندهایی برای ماندگاری و ثبت موسیقی نواحی خبر داد.

موسیقی نواحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا علیزاده درباره برگزاری سیزدهمین دوره از جشنواره موسیقی نواحی گفت: قطعاً امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا وضعیت خاصی در کرمان و محل برگزاری جشنواره در پیش داریم و تفاوت‌هایی در نحوه و رویکرد برگزاری وجود دارد. با توجه به شیوع بیماری کرونا قاعدتاً در شهرستان‌ها اجرا نخواهیم داشت و اجراهای صحنه‌ای نیز بدون حضور مخاطبان برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد کرمان درباره جزییات جشنواره خاطرنشان کرد: جشنواره شامل دو بخش خواهد بود؛ یک بخش شامل اجراهای زنده در کرمان است که تلاش می‌کنیم در فضای مجازی پخش شود و جمعیت اندکی نیز با رعایت بهداشت در سالن‌ها حضور داشته باشند. پیش‌بینی ما این است که نهایتاً ۹۰ نفر مهمان داشته باشیم. بخش بعدی که بخش مهم و عمده جشنواره است، تولید مستند از بزرگان و پیشکسوتان و هنرمندان مؤثر در حوزه موسیقی نواحی ایران است که هماهنگی‌های نهایی در حال انجام است.

وی درباره شرایط برگزاری جشنواره در ایام کرونا نیز توضیح داد: تعداد مهمان‌های جشنواره بسیار کمتر از سال قبل است و قاعدتاً هتل‌ها و مراکز اقامتی را نمی‌توانیم مشترک استفاده کنیم. ضمن اینکه برای رعایت فاصله اجتماعی و ضوابط بهداشتی، مجوزهای ستاد کرونا استان کرمان را دنبال و قطعاً تلاش می‌کنیم بهداشت کاملاً رعایت شود. همچنین از مهمان‌های جشنواره آزمایش کرونا گرفته خواهد شد تا با اطمینان از نداشتن بیماری در جشنواره حضور پیدا کنند.

مدیر کل ارشاد کرمان در مورد آنلاین‌ و آفلاین بودن جشنواره گفت: این جشنواره قرار است بیشتر به شکل آنلاین در فضای مجازی پخش شود و بخشی از برنامه‌ها نیز به شکل آفلاین پخش می‌شود. ضمن اینکه برخلاف سال گذشته و به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه ساز برگزار نخواهیم کرد؛ چراکه نمایشگاه باعث تجمع افراد و علاقمندان می‌شود و قاعدتاً مشکل ایجاد خواهد کرد.

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیری احمد صدری آبان 99 با موضوع دوبیتی‌خوانی در استان کرمان برگزار می‌شود.

کد خبر 555222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha