"علیرضا طهماسبی" گفت: راه مقابله با هجوم کالاهای فاقد کیفیت خارجی که بازار را اشباع و تولیدکنندگان داخلی را با خطر جدی مواجه کرده، ارتقای کیفی محصولات ساخت داخل و توسعه خدمات پس از فروش است.
به گزارش ایرنا، وزیر صنایع و معادن افزود: خریداران داخلی بدون شک مصرف کالاهای نام و نشاندار ساخت کشور با ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش مناسب را به کالاهای فاقد کیفیت و بینام و نشان خارجی ترجیح خواهند داد .
وی بااشاره به اینکه رعایت اصل کیفیت باید محور اصلی تولید قرار گیرد، افزود: رضایت مشتری و مشتری مداری کهاکنون به عنوان یک اصل مهم اقتصادی و مدیریتی در سراسر دنیا مطرح است، باید سرلوحه فعالیت بنگاههای ما قرار گیرد.
طهماسبی در ادامه افزود: رعایت اصل مشتری مداری بخصوص در آیندهای نزدیک و در صورت تصمیم به الحاق به سازمان جهانی تجارت( ( WTOبسیار حائز اهمیت خواهد بود .
وزیر صنایع و معادن گفت: آمادهسازی بنگاهها به نحوی که در صورت عضویت در این سازمان موجب توسعه فناوری و توسعه اقتصادی و مدیریتی شود ، باید چالش اصلی ما باشد.
طهماسبی با تاکید بر اینکه دوام و بقای واحدهای تولیدی به مشتریان آنها بستگی دارد ،افزود: رعایت استانداردها و ارتقای سطح کیفی محصولات و خدمات ، رمز ماندگاری در عرصه رقابت است.
وی افزود: واحدهای بزرگ و کوچک باید با توجه به استاندارد و رعایت آن بتوانند در جایگاه رقابت قرار گیرند و سیاستگذاران دارای نقش ویژهای برای انجام این مهم هستند.
طهماسبی در ادامه تاکید کرد ،وزارت صنایع ، موسسه استاندارد و سایر دستگاه-های دولتی ذیربط در مقام سیاستگذاری باید زمینه لازم را برای بهره گیری صنایع کشور از استانداردهای بینالمللی فراهم میکنند.
وی سپس افزود: تدوین استانداردهای ملی با استفاده از مراجع معتبر بین المللی مانند ایزو و کدکس، این امکان را به تولیدکنندگان میدهد که از آخرین یافتههای علمی جهان آگاه شوند و آنها را درخط تولید خود بکارگیرند.
عضو شورای عالی استاندارد گفت : نقش مهم و اول را مدیران بنگاههای صنعتی و خدماتی در پیادهسازی این استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آن به عهده خواهند داشت.
طهماسبی در پایان اظهار داشت : بخش خصوصی تاکنون سابقه موفقی در این خصوص از خود به نمایش گذاشته است واینک باید گامهای بزرگتری بهسمت همگامی با استانداردها بردارد.