فرماندار شهرستان خداآفرین در استان آذربایجان شرقی گفت: هیچ راکت خمپاره‌ای به محدوده سد قیزقلعه‌سی در داخل مرزهای ایران برخورد نکرده است.

خمپاره

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی امیری‌راد جمعه ۱۸ مهر افزود: این راکت خمپاره متعلق به نظامیان جمهوری آذربایجان به پاسگاه نظامیان ارمنستان در آن سوی رودخانه ارس در مجاورت سد قیزقلعه‌سی برخورد کرد. با این حال با توجه به نزدیکی محل اصابت راکت خمپاره به سد قیزقلعه‌سی ما نیز نگران وضعیت پیش آمده هستیم.

در شبانه‌روز گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد که در آن ادعا می‌شد یک راکت خمپاره جنگ قره‌داغ به سد قیزقلعه‌سی روی رودخانه ارس برخورد کرده و در نتیجه آن ۲ نگهبان سد مجروح شده‌اند. شهرستان مرزی خداآفرین در ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه رودخانه ارس و ضلع جنوبی جبهه جنگ قره‌باغ بین ارتش‌های جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان واقع شده است. از زمان آغاز جنگ در قره‌باغ در اوایل هفته گذشته تاکنون بیش از ۳۰ راکت خمپاره به روستاهای خداآفرین برخورد کرده که در نتیجه آن دو واحد روستایی خسارت دیده و به یک کودک جراحت جزئی وارد آمده است.

با شروع درگیری میان نظامیان ارمنستان و آذربایجان در مرزهای مشترک، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در حالی با صدور بیانیه‌ای نیروهای ارمنستان را به آغاز عملیات متهم کرد که نخست‌وزیر ارمنستان هم اعلام کرد جمهوری آذربایجان آغازکننده حمله بوده است. مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان بر سر قره‌باغ سال ۱۹۸۸ آغاز و در ۱۹۹۲ به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.

بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به اشغال نیروهای ارمنستانی درآمد. در ۱۹۹۴ با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.

کد خبر 555888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha