شنبه ۱ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۹
۰ نفر

محمد علی توحید: درحالی‌که روز جمعه خبرگزاری فارس به نقل از مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار گزارش داد، تصمیم وزارت ارتباطات براین است که تا زمان فراهم شدن شرایط لازم اجرای افزایش قیمت پیامک انگلیسی را به تاخیر‌اندازد،

 مسئول روابط عمومی شرکت مخابرات اعلام کرد مصوبه دولت اجرایی شده‌است.

به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار قرار بود نرم افزار مخصوص دریافت و ارسال پیامک فارسی نیز عرضه شود ولی پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ارتباطات سیار از نرم‌افزار مورد اشاره تهی است و امکان دریافت آن نیست.

ماجرای پیامک از آن زمان آغاز شد که کارشناسان شرکت ارتباطات سیار اعلام کردند که باید نرخ پیامک کاهش یابد و پیشنهاد آن را ارائه کردند.

پس از مدتی مسئولان وزارت ارتباطات به‌دلیل پیش‌بینی کاهش در‌آمد‌ها و کافی نبودن بودجه‌های سالانه  برای بخش‌های مختلف این طرح را پس گرفتند و کاهش تعرفه‌ها را ادامه ندادند.

برای فرار از معضل پیش‌آمده وزارت ارتباطات تصمیم به افزایش تعرفه پیامک‌لاتین و کاهش پیامک فارسی گرفت. اما به‌دلیل فنی امکان اجرای آن نبود و وزارت ارتباطات تصمیم گرفت این طرح را با تبلیغ توسعه زبان فارسی و جلوگیری از توسعه زبان بیگانه اجرا کند تا مردم به استفاده از زبان فارسی تشویق شوند.

در حال حاضر مشکلات اجرایی امکان عملی‌شدن محاسبه قیمت جداگانه پیامک‌‌‌های فارسی از لاتین را ممکن نمی‌کند. استفاده از حروف فارسی تنها امکان جست‌وجو در پیام‌ها‌ را برای وزارت ارتباطات ممکن می‌کند و برای شناسایی و تفکیک و شمارش پیام‌ها در شبکه هنوز امکان فنی وجود ندارد.

وزیرارتباطات هنگام اعلام این خبر تاکید کرد که به مسائل فنی کاری نداشته باشید و بنویسید نرخ پیامک کاهش یافت.

ماجرا پیامک به‌نظر می‌رسد به دیگر‌وعده‌های عملی نشده وزارت ارتباطات می‌پیوندد.

کد خبر 55686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز