در حالی که بیش از ۶ سال از آغاز مرمت مدرسه دارالفنون می‌گذرد، زمان پایان این مرمت همچنان نامعلوم است.

مهدی چمران که پیش‌تر با انتقاد از کندی روند مرمت دارالفنون، گفته بود مرمت با این روند ۱۰ سال دیگر هم به پایان نمی‌رسد، در گفت و گو با خبرگزاری میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را مسئول پاسخگویی در قبال این اثر تاریخی دانست.

مرمت دارالفنون توسط پژوهشکده تعلیم و تربیت، زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و با پشتیبانی آموزش و پرورش انجام می‌شود. مسئولان بارها اعلام کرده‌اند که کمبود امکانات و بودجه کافی مانع آماده شدن این بنای تاریخی شده است.

رئیس شورای شهر تهران در مورد طولانی شدن روند مرمت مدرسه تاریخی درالفنون سازمان‌ها و نهادسازمان‌های اصلی و متولی را در زمینه مرمت درالفنون مقصر دانست و از این سازمان‌ها خواست تا برای حفظ این بنای ارزشمند سریع‌تر اقدام کنند.

چمران در پاسخ به اینکه آیا شورای شهر یا شهرداری نمی‌توانند در زمینه مرمت وساماندهی این مدرسه تاریخی اقدامی حمایتی داشته باشند، گفت: شهرداری نه به لحاظ اعتبار و نه به لحاظ ضرورت ورود در این موضوع جایگاهی ندارد چرا که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت آموزش و پرورش در این زمینه پاسخگو و مسئول هستند.

وی تصریح کرد: نباید روال کار این‌طور شود که اگر سازمان‌ها و نهادهای مسئول کارشان را انجام نمی‌دهند ما از شهرداری توقع داشته باشیم تا در این زمینه همکاری کند.

کد خبر 55691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز