چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نشست ۳ جانبه ایران، هند و پاکستان برای نهایی کردن جزئیات طرح خط لوله گاز ایران به پاکستان و هند احتمالا در ماه آینده برگزار شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری هندی پی تی ای اعلام کرد: وزیر نفت و گاز هند با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست سران کشورهای تولید و مصرف کننده نفت در جده دیدار و دو طرف برای برگزار نشست ۳ جانبه در تهران موافقت کردند.

ام اس سرینواسان - قائم مقام وزارت نفت هند - که در دیدار روز یکشنبه ۲۲ ژوئن برابر با دوم تیر میان وزرای نفت ایران وهند حضور داشت گفت: بیشتر موضوعات دوجانبه در ارتباط با این طرح خط لوله گاز حل شده است و احتمال برگزاری نشست وزرای نفت ایران، پاکستان و هند در ماه آینده در تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: بیشتر موضوع دوجانبه با پاکستان حل شده و برخی موضوع با ایران وجود دارد که هند می خواهد این موضوعات در جریان نشست ۳ جانبه حل شود.

پی تی آی ادامه داد، هند از ایران می خواهد گاز طبیعی را در مرز هند با پاکستان تحویل دهد.

این در حالی است که ایران برای تحویل گاز مرز ایران با پاکستان را پیشنهاد کرده است.

هند همچنین مخالف شامل کردن بند برای تجدید نظر در مورد قیمت گاز است که ایران می‌خواهد این موضوع را در قرارداد خرید و فروش گاز بگنجاند.

هند از ماه اوت سال گذشته میلادی در مذاکرات در ارتباط با طرح خط لوله گاز ایران به پاکستان و هند به‌دلیل حل نشدن موضوع هزینه ترانزیتی که هند به پاکستان پرداخت خواهد کرد، شرکت نمی‌کرد.

در جریان دیدار وزیر نفت هند با وزیر نفت پاکستان در ماه آوریل امسال اختلاف برسر موضوع هزینه ترانزیت کاهش یافته است و قرار است این موضوع در جریان سفر وزیر امور خارجه پاکستان به هند که مسئولیت وزارت نفت این کشور را نیز برعهده دارد در آینده نزدیک باردیگر مطرح شود.

کد خبر 55952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز