سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فلسفه‌بافی یکی از مشاوران جان مک‌کین مبنی بر اینکه این نامزد جمهوری‌خواه می‌تواند از حمله‌ای تروریستی بهره‌برداری سیاسی کند، موجب شد این نامزد به سرعت از این اظهارات فاصله بگیرد.

فوکوس آنلاین گزارش داد، چارلی بلک (Charlie Black)، مشاور مک‌کین به مجله «فورچیون» که به زودی منتشر می‌شود، گفت حمله‌ای تروریستی به خاک آمریکا همانند حمله 11 سپتامبر 2001 در سال جاری انتخاباتی «قطعا نفع زیادی» برای مک‌کین خواهد داشت.

بلک روز دوشنبه از این جمله ابراز تاسف کرد. وی اعلام کرد: «برایم روشن است که جان مک‌کین سراسر زندگی‌اش را به عنوان یک فرد بالغ برای حفاظت از کشورش وقف کرده است.»

مک‌کین هم از این اظهارات فاصله کرد. وی در فرزنو گفت در صورتی که بلک چنین سخنانی را گفته باشد، او موافق آن نیست.

یکی از سخنگویان باراک اوباما، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم اظهارات مشاور جمهوری‌خواهان را شرم‌آور دانست. بیل برتون گفت: «این همان شیوه سیاستی است که ما باید تغییر بدهیم.»

زندانبان شگفت‌انگیز
مک‌کین حمایتی دور از انتظار را از ویتنام کسب کرده است: از زندانبان سابقش! تران ترونگ دویت (Tran Trong Duyet) که امروز 75 ساله است، به رادیو بی بی سی گفت: «اگر آمریکایی بودم، او را انتخاب می‌کردم.»

این زندانبان سابق ادامه داد: «من آرزو می‌کنم او در انتخابات ریاست جمهوری موفق شود.»
مک‌کین در جریان جنگ ویتنام خلبان نیروی هوایی آمریکا بود. پس از سقوط در سال 1967، او بیش از پنج سال را در ویتنام به عنوان اسیر جنگی سپری کرد.

دویت به بی بی سی گفت مک‌کین مردی «بسیار رک» و محافظه‌کار بود که به کشورش ابراز وفاداری می‌کرد. او با مک‌کین اغلب درباره جنگ بحث می‌کرده است. علاوه بر این او گاه و بیگاه از سربازان آمریکایی انگلیسی یاد می‌گرفته است.

این ویتنامی گفت مک‌کین را «دوست» خود می‌داند و تاکید کرد این نامزد جمهوری‌خواه در زندان ویتنامی‌ها شکنجه نشد.

کد خبر 55971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز