مسیل‌های شمال تهران در آستانه بارش‌های پاییزی و آمادگی برای فصل زمستان با لایروبی ۱۹۵ هزار متر طول و رسوب‌برداری ۳۳۰ هزار مترمکعب از حوضچه‌های رسوب‌گیر آماده‌سازی شد.

بازدید شهردار منطقه ۱

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران با بازدید از رود دره‌ها و مسیل‌های کوهسار، درکه و دربند اظهار داشت: در راستای برنامه‌های زمانبندی شده در شش ماهه اول سال جاری، اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه با لایروبی مستمر و شبانه‌روزی و اجرای عملیات رسوب‌برداری گنجایش و ظرفیت پذیرش مسیل‌ها را افزایش داده است.

او با رصد نحوه پاکسازی، نظافت، لایروبی و رسوب‌برداری از مسیل‌ها و حوضچه‌های رسوب‌گیر، گفت: یکی از اقدامات لازم در ساماندهی مسیل‌ها، دسترسی ماشین‌آلات به حوضچه‌ها است که باید رمپ ورودی ماشین‌آلات ایجاد شود.

موسوی، ادامه احداث دیواره مسیل درکه را مورد تاکید قرار داد و افزود: اقدامات لازم برای احداث دیواره مسیل درکه و احداث و بازسازی دیواره و کف مسیل دربند (حوضچه ارم) باید در اولویت فعالیت‌های منطقه قرار گیرد و کف‌سازی مسیل‌ها و طبیعی بودن آنها چه به لحاظ دید بصری و چه به لحاظ تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی باید مدنظر باشد. 
 
شهردار منطقه یک تهران در این بازدید به جمع‌آوری کلیه پل‌های موجود بر روی مسیل خشکه (کوهسار) اشاره کرد و گفت: با یک برنامه مطالعاتی باید کلیه پل‌های موجود بر روی این مسیل برای جلوگیری از مانع جریان روان آب در بارش‌های شدید جمع‌آوری شود.

کد خبر 560123
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha