هر چند قرنطینه برای مقابله با موج دوم کرونا در بلژیک پذیرفته شده اما کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌ها شامل تعطیلی نشده‌اند و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و میزبان مشتریانشان هستند.

کتابفروشی بلژیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، اکتوالیته نوشته معاون نخست وزیر این کشور با تأیید این خبر گفت: البته که کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند باز بمانند؛ زیرا دسترسی به فرهنگ و تشویق آن به ویژه در دوران قرنطینه ضروری‌تر از همیشه است.

وی در مصاحبه خود تاکید کرد که سرنوشت کتاب‌فروشی‌ها در بلژیک شباهتی به سرنوشت کتاب‌فروشی‌ها در فرانسه نخواهد داشت و افزود: بیایید از بدن مراقبت کنیم بدون اینکه مراقبت از سر را فراموش کنیم. خبرگزاری‌ها و کتاب‌فروشی‌ها قادر خواهند بود باز بمانند و به کارشان ادامه بدهند و در عین حال مقررات سلامتی مقابله با کووید ۱۹ را نیز رعایت کنند. این امر در شبکه‌های اجتماعی با حمایت مردم و تبریک به کتاب‌فروشان همراه شد.

در فهرستی که از مشاغلی که می‌توانند در قرنطینه مجدد به کارشان ادامه بدهند منتشر شده، علاوه بر روزنامه‌فروشی‌ها و کتاب‌فروشی‌ها، مهد کودک‌ها، فروشگاه‌های گل و گیاه، خشکشویی‌ها و تعمیرکاران دوچرخه هم جای دارند. در عین حال تاکید شده که بلژیک قصد ندارد به آمازون اجازه فرصت‌طلبی بدهد.

این در حالی است که فرانسه از روز پنجشنبه که اعلام شد کتابفروشی‌ها نمی‌توانند باز بمانند با تب ‌و تاب زیادی روبه‌رو شده و مخالفان تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها بسیار زیاد بوده‌اند. در نهایت با فشار سندیکای کتاب‌فروشان فروشگاه‌های «فناک» که خرده‌فروش زنجیره‌ای کتاب و محصولات فرهنگی است و چند فروشگاه بزرگ کتاب این اجازه را به دست آوردند تا با رعایت مقررات کرونا، به کار خود ادامه بدهند. هر چند این مجوز با لابی اتحادیه به دست آمده اما وزیر افتصاد هنوز مهر تأیید بر آن نزده است.

کد خبر 561970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha