جمعه ۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

مجتمع اوره و آمونیاک کرمانشاه که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۱ با سرمایه‌گذاری ارزی ۲۶۷ میلیون یورو و ۲۱۵۰ میلیارد ریال در کرمانشاه آغاز شده بود روز پنجشنبه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پتروشیمی34 درصد سهام این طرح که سالانه 396 هزار تن آمونیاک و 660 هزار تن اوره گرانول تولید می‌کند و در بخش کشاورزی به‌عنوان کود کاربرد دارد به شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بقیه سهام آن توسط مردم خریداری شده‌ است.

مجتمع پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه در مراسمی با حضور محمود احمدی‌نژاد، غلامحسین نوذری، وزیر نفت، غلامحسین‌نجابت مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، استاندار، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران منطقه افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این طرح، رئیس‌جمهوری خواستار آن شد تا قبل از آنکه قیمت سهام پتروشیمی کرمانشاه در بورس به سقف برسد، بقیه سهام آن نیز تا سقف ۱۰۰ درصد به مردم کرمانشاه واگذار شود.

محمود احمدی‌نژاد با اشاره به مشارکت ۴۲ درصدی مردم کرمانشاه در راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی تاکید کرد: اساس کار در برنامه جدید دولت بر مشارکت‌های مردم است که استان کرمانشاه در این امر مهم پیشگام بوده است.

طرح توسعه سیمان نکا نیز روز پنجشنبه افتتاح شد و ظرفیت تولید سیمان کشور به ۵۵ میلیون تن رسید.

علی‌اکبرمحرابیان وزیرصنایع در این مراسم تاکید کرد تا پایان سال ظرفیت تولید سیمان کشور به ۶۴ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

کد خبر 56243

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز