رییس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه در واکنش به روند افزایش آرای بایدن در ایالت‌های چرخشی ادعاهای تازه ای را مطرح کرد.

ترامپ بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، گرچه از صبح امروز در ایالت‌هایی که آرای آنها در دوره‌های مختلف چرخشی بوده و رای ثابت و به سود یک حزب خاص نداشته‌اند، شاهد آرای بالای دونالد ترامپ بودیم اما از عصر امروز  آرا به سود جوبایدن چرخید و  خشم ترامپ را برانگیخت.

ترامپ طبق معمول نخستین واکنش هایش را در توییتر نشان داد و ادعاهای عجیب و  تازه ای را مطرح کرد.

وی در ۲ ساعت اخیر در چهار توییت شدیدا به این چرخش رای حمله کرد و مدعی دستکاری در  آرا شد.

دونالد ترامپ پس از اعلام این ادعا، در پیام توییتری دیگری نوشت: آنها (دموکرات‌ها) به سختی کار می کنند تا هر چه زودتر ۵۰۰ هزار رای را در ایالت پنسیلوانیا از بین ببرند. در میشیگان و ایالت های دیگر نیز همین روند را به کار گرفته‌اند.

رییس جمهوری آمریکا همچنین در پیام دیگری نوشت: آنها آرای بایدن را در همه جای کشور در پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان پیدا می‌کنند، این برای کشور ما بسیار بد است.

در حالی ترامپ برای اعلام خشم و عصبانیت خود در مورد روند شمارش آرای از پیام‌های توییتر استفاده می کند که این شبکه اجتماعی در یک روز گذشته تا کنون ۳ بار پیام‌های رییس‌جمهوری آمریکا را برچسب گذاری کرده است.  

 توییتر  زیر پیام‌های ترامپ طی مطلبی هشدار می‌دهد که برخی یا تمام محتوای به اشتراک گذاشته شده در این توییت مورد مناقشه است و ممکن است در مورد انتخابات یا روند مدنی دیگر گمراه کننده باشد.

با تقویت احتمال شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰، لحن وی در چند ساعت گذشته  تند شده است.

ترامپ همچنین در یک ساعت پیش دوباره در پیامی توییتری نوشت: شب گذشته من در بسیاری از ایالت های مهم که تقریبا در همه موارد توسط دموکرات ها اداره و کنترل می‌شوند پیشتاز بودم. اما به تدریج به روش جادویی یکی پس از دیگری با شمارش صندوق های غافلگیرکننده آرای من ناپدید شدند.

ترامپ در ادامه نوشت: بسیار عجیب است، نظرسنجی‌ها کاملا از نظر تاریخی اشتباه کردند.

این ادعاهای ترامپ نگرانی هایی را ایجاد کرده است چرا که ممکن است موجب آشوب و درگیری در آمریکا بشود.

 در این زمینه شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد: سناریو ترسناک و نگران کننده انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در حال رقم خوردن است؛ سناریویی که در آن طولانی شدن روند انتخابات بدون سرانجامی مشخص و حتی اقامه دعوی حقوقی در دادگاه نیز پیش بینی شده بود.

همچنین یک رسانه آلمانی با اشاره به مناسبات پرتنش دو سوی آتلانتیک، بر لزوم آمادگی اتحادیه اروپا برای مقابله با مشکلاتی که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با آن مواجه خواهد بود، تاکید کرد.

از سوی دیگر جو بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ هم تاکید کرده که تا شمارش همه آرا نمی‌خوابند و چشم روی هم نمی گذارند.

کد خبر 562591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha