شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

حمیدرضا حاجی بابایی*: هجوم تبلیغاتی غرب در هفته‌های اخیر بعد از ناکامی‌های پی‌درپی گروه 1+5 در رابطه با موضوع هسته‌ای ایران مصاحبه‌های واقعگرایانه البرادعی مدیرکل آژانس‌بین‌المللی انرژی اتمی و نیز اجماع مردم ایران مبنی بر مسلم بودن حق ملت ایران برای رسیدن به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، گروه موسوم به 1+5 را با واکنش‌های جدیدی روبه‌رو کرده است.

 یکی از این اقدامات، سفرهای سولانا و هیات همراه به جمهوری‌اسلامی ایران و ارائه بسته جدید برای حل مشکل هسته‌ای ایران است.

از آنجایی که بسته جدید در واقع همان بسته کهنه قبلی بود که رنگ‌آمیزی جدیدی در آن، انجام پذیرفته است و در لابه‌لای اما و اگرهای گوناگون موضوع تعلیق غنی‌سازی اورانیوم را با شیوه‌های جدید و مرحله‌ای کردن آن، رنگ و لعاب جدیدی بخشیده بود. به نظر می‌رسد که سفر آقای سولانا به ایران ضمائم دیگری هم داشته باشد. آن تبلیغات گسترده‌ای که غربی‌ها پس از سفر سولانا در ایجاد فضای روانی علیه ایران به کار گرفتند و تهدیدی که از طرف سیاستمداران انگلیس، فرانسه و آمریکا شکل گرفت از جمله ضمائم سفر سولانا به ایران بود. این فضاسازی زمینه‌ساز تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران اسلامی نیز شد.

تهدیدی که توسط شائول موفاز وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام گرفت، سپس موضوع رزمایش هوایی در دستور کار قرار گرفت و مطبوعات آمریکایی به ویژه روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز استارت تبلیغاتی آن را زد تا سیل رسانه‌های مختلف به آن بپردازند، در این روزنامه که در 31خرداد ماه 1387 به آن پرداخته شده است، این رزمایش آمادگی برای حمله نظامی به مراکز هسته‌ای ایران تلقی شده است. این تبلیغات گسترده را از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی یک نوع عمل منفعلانه‌ای تلقی می‌کنیم که باوجود تحلیل‌های رسانه‌های جمعی غرب جرأت حمله و نیز موقعیت آن برای رژیم صهیونیستی و آمریکا خوابی تعبیر ناشدنی است. نگاهی به عملکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در 3 واقعه ننگ‌آور میزان توان آنان را روشن می‌کند.

شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در این 3 واقعه تاریخی که ننگ آمریکا و رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت نشان دهنده آن است که آمریکا و رژیم صهیونیستی واقعیت‌های منطقه را به خوبی تحلیل نمی‌کنند و شدت عصبانیت آنان در شکست‌های پی‌در پی در منطقه و نیز در سیاست‌های جهانی آنان را بر تحلیل‌های منفعلانه سوق داده است.

آنان به خوبی می‌دانند که جمهوری‌اسلامی ایران از قدرت نرم‌افزاری بسیار بالایی در منطقه و جهان برخوردار است که این قدرت نرم‌افزاری که همراه با اعتقاد و انگیزه‌های کاملا دینی همراه است.

از طرفی نمونه‌های این قدرت نرم افزاری را در آزمون‌های تلخی که در عراق و افغانستان و جنوب لبنان انجام دادند کاملا لمس کردند. ساده لوحی است که کسی باور کند که آمریکا تا این مقدار از درک مسائل جهانی به ویژه منطقه خاورمیانه و حوزه خلیج‌فارس بیگانه باشد و بر همین اساس می‌توان مانورهای تبلیغاتی اخیر را به گونه دیگری تحلیل کرد و آن تحلیل چیزی جز رجزخوانی‌های توخالی از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند باشد چرا که آنان به قدرت نظامی و دفاعی جمهوری‌اسلامی ایران یعنی قدرت سخت‌افزاری و نیز تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه یعنی قدرت نرم‌افزاری کاملا واقفند.

لذا آنچه امروز انجام می‌پذیرد را در راستای سیاست‌های اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران برای نادیده گرفتن حق مسلم و منافع ملی تلقی می‌کنیم که و عمق ترس و وحشت رژیم صهیونیستی از قدرت نرم‌افزاری جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

* عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی

کد خبر 56274

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز