شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت متحد ملی شنبه (8 تیر) در صورتی که شروط جدیدی از سوی میشل عون و معارضان مطرح نشود، اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، منابع سیاسی در بیروت به روزنامه‌ عکاظ، چاپ عربستان، گفتند: جریان اکثریت تمام تلاش خود را برای فراهم کردن زمینه‌ تشکیل دولت متحد ملی به کار گرفته است.

این منابع افزودند: فواد سنیوره، نخست وزیر لبنان پیشنهاد کرده است وزارت دادگستری و پست معاونت نخست وزیر را به فراکسیون میشل عون، رهبر جریان آزاد ملی بدهد.

به گفته‌ منابع مذکور این فرصت آخرین شانسی است که سنیوره به معارضان داده و در صورتی که شروط جدیدی مطرح نشود و پاسخ‌های نهایی گروه‌های معارض به سنیوره داده شود دولت لبنان ظرف چند ساعت اعلام می‌شود.

این در حالی است که انور الخلیل، عضو فراکسیون ‌آزادی و توسعه اظهار داشت: اوضاع هم‌چنان مانند گذشته است؛ نه امیدوار کننده و نه ناامید کننده. این نماینده‌ لبنانی نسبت به اوضاع امنیتی ابراز نگرانی کرد.

منابع نزدیک به سنیوره پیش‌بینی کردند که وی قبل از اعلام تشکیل دولت با میشل سلیمان، رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرده و لیست اسامی کابینه را به وی تحویل می‌دهد.

از سوی دیگر گروه 14مارس از گروه‌های وابسته به حزب اکثریت بر لزوم سپردن کامل مسئولیت‌های امنیتی به نیروهای امنیتی تاکید کرد. دو هیات از گروه 14 مارس در دیدار با فرمانده ارتش و مدیرکل امنیت داخلی اظهار داشتند: شعار امنیت جامعه‌ لبنان بالاتر از هر شعار دیگر از جمله شعار امنیت مقاومت است.

هم‌چنین میشل سیسون، کاردار آمریکا در لبنان اظهار داشت: آمریکا 97 خودروی نظامی جدید را به اشرف رییسی، مدیر کل امنیت داخلی لبنان تحویل داده است.

وی اظهار داشت: تعداد خودروهای پلیس از نوع دودج شارجر که آمریکا به نیروهای امنیتی ملی داده به 300 دستگاه رسیده است.

کد خبر 56348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز