شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

جدا از خبر‌های خوبی که در مورد کاهش قیمت میوه به گوش می‌رسد، اجرای طرح شناسنامه‌دار ‌کردن کارگران شاغل در میادین میوه و تره‌بار یکی از مهم‌ترین اخبار بازار میوه در یک هفته گذشته بود.

گویا قرار است کارگران ۱۱۰ میدان میوه و تره‌بار تا مرداد‌ماه سال جاری شناسنامه‌دار شوند.

به گفته مسئولان سازمان میادین میوه و تره‌بار، با اجرای طرح ساماندهی نیرو‌های خدمات میادین میوه و تره‌بار، لباس ویژه‌ای نیز برای تمام کارگران مشغول در غرفه‌ها طراحی و تهیه شده است.

همچنین این افراد دارای کارت شناسایی می‌شوند که ازطریق آن هر گونه تخلف احتمالی برای شهروندان قابل پیگیری خواهد شد.

با اینکه میادین میوه و تره‌بار نقش تعیین‌کننده‌ای در تثبیت  و تعادل قیمت میوه دارند اما به طور حتم نظارت سازمان میادین میوه و تره‌ بار روی نحوه کار تمامی فروشنده‌های میادین، کار مشکلی است.

به طوری که با وجود نظارت دقیق بازرسان نسبت به نوع عملکرد کارگران غرفه‌ها، گاهی شهروندان از نوع برخورد آنها شاکی می‌شوند. برای نمونه «زیاد فروشی» یکی از تخلف‌های شایع کارگران است؛

به طوری که سفارش یک کیلویی شهروندان تبدیل به چند کیلویی می‌شود و کارگران تا جایی که کیسه نایلون مشتری جا داشت آن را پر می‌کنند.

به نظر می‌رسد با تمهیدات مثبتی که مسئولان این سازمان اندیشیده‌اند، شهروندان از این پس کمتر شاهد چنین صحنه‌هایی در میادین میوه خواهند بود.

در سوی دیگر بازار میوه که مغازه‌داران قرار دارند وضعیت کمی متفاوت است؛ به طوری که در میان فروشندگان میوه شامل غرفه‌داران، وانتی‌ها و مغازه‌داران سطح شهر‌، پیوسته گروه مغازه‌داران کمترین واکنش را نسبت به موج ارزانی میوه نشان می‌دهند.

برای نمونه برخی از این  فروشنده‌ها، میوه‌های تابستانی را همچنان نوبرانه تلقی می‌کنند و آن را بسیار گرانتر به دست خریدار می‌دهند.

برای نمونه خیار چنبر‌هایی که وانتی‌ها کیلویی ۸۰۰ تومان می‌فروشند، در مغازه‌ها حدود هزار و ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان قیمت دارد.

کد خبر 56373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز