شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی درخصوص ضرورت تعطیلی ۲ هفته‌ای شهرهای بزرگ گفت: با توجه به شرایط موجود و محدودیت امکانات و تجهیزات، اجرای استراتژی اصلی را که به اندازه تعطیلی فعالیت‌ها و قرنطینه کامل (LOCK DOWN) مهم است، نمی‌توان اجرایی کرد.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سید عباس متولیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران و اپیدمیولوژیست امروز (شنبه ۲۴ آبان) گفت: در شرایط موجود و افزایش بیماران کرونایی در کشور برای قطع زنجیره انتقال چاره‌ای جز تعطیلی کامل ۲ هفته‌ای تهران و برخی شهرها نداریم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد با توجه به وضعیت موجود و امکانات و تجهیزات کشور، موثرترین اقدام تعطیلی ۲ هفته ای شهرهایی مانند تهران است و به عبارتی این کار در شرایط نامناسب فعلی ضروری است.

وی ادامه داد: تعداد بستری ها، مبتلایان جدید و مرگ و میر ناشی از کرونا در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته و تعداد فوت شدگان به بیش از ۴۶۰ نفر در روز رسیده است بنابراین ضروری است برای قطع زنجیره انتقال،  فروکش کردن شیوع و کم شدن بار مراکز پزشکی این تعطیلی اجرایی شود.

استراتژی اصلی پیشگیری از بیماری کرونا را شامل انجام تست کافی، درمان به موقع و جداسازی بیماران اعلام کرد و گفت: در شرایط موجود این موارد به اندازه کافی مهیا نیست پس مجبور به لاک دان کردن برخی از شهرها هستیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: با توجه به شرایط موجود و محدودیت امکانات و تجهیزات، اجرای استراتژی اصلی که به اندازه تعطیلی فعالیت ها و قرنطینه کامل " LOCK DOWN" مهم است  را نمی توان اجرایی کرد.

متولیان ردیابی خانواده های مبتلایان به بیماری کرونا را ضروری دانست و ادامه داد: افرادی که با بیمار تماس دارند باید در اسرع وقت ردیابی، شناسایی و ایزوله شوند. همچنین باید از آنان تست گرفته شود و در صورت مثبت بودن آزمایش، تحت درمان قرار گیرند و ضمن ادامه جداسازی باردیگر افرادی که با آنها تماس داشتند ردیابی شوند.

وی تصریح کرد: این روند باید تا ردیابی و شناسایی همه افرادی که با مبتلایان تماس نزدیک داشته اند، ادامه یابد. به این ترتیب ما باید امکان آزمایش تشخیصی بسیار بیشتری داشته باشیم.

این اپیدمیولوژیست ادامه داد: در گذشته ۲۵ هزار تست انجام می شد که قرار است به ١٠٠ هزار تست برسد که هنوز کمتر از حد مورد نیاز است و با این تعداد تست روزانه بعید است بتوان به راهکار اصلی پیشگیری از بیماری در شرایط موجود امید زیادی داشت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: درحال حاضر جواب آزمایش های کرونا هم چند روز دیگر اعلام می شود که این موضوع هم در انتشار بیشتر بیماری نقش موثری دارد.

متولیان تاکید کرد: افراد مشکوک یا افراد در تماس نزدیک با بیماران باید در اسرع وقت ردیابی و از آنان آزمایش گرفته شود و تا زمان مشخص شدن نتیجه  هم باید قرنطینه باشند و از حضور در جامعه و تماس با افراد دیگر حتی در منزل خودداری کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: علایم این افراد هر روز باید بررسی شود که نشانه هایی مانند تب، سرفه و تنگی نفس آیا در آنها بروز کرده یا خیر و به عبارتی افراد به طور دقیق تحت نظارت باشند.

کد خبر 564955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha