رییس کمیته ایمنی در حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: اجرای مسیرهای دوچرخه در سطح شهر بدون در نظر گرفتن عوامل فعال‌سازی آن‌ها، در حال تبدیل شدن به نمادِ نگاهِ سطحی به معضلات و راهکارها در مدیریت شهری است بنابراین این قبیل اقدامات باید متوقف شود.

شهربانو اماني

به گزارش همشهری آنلاین، شهربانو امانی در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران، گفت: یکی از مهمترین آسیب‌هایی که امروز شهرداری تهران با آن مواجه است، ضعف اجرایی در پیاده‌سازی ایده‌هاست. ضعف اجرایی، نه تنها موجب اتلاف سرمایه می‌شود، بلکه خطر خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: اجرای مسیرهای دوچرخه در سطح شهر بدون در نظر گرفتن عوامل فعال‌سازی آن‌ها، از نمونه این موارد اجرایی ضعیف است و متاسفانه در حال تبدیل شدن به نمادِ نگاهِ سطحی به معضلات و راهکارها در مدیریت شهری است.

امانی افزود: فاجعه‌آمیزتر از مسیرهای دوچرخه بدون دوچرخه‌سوار، اجرای آنها در داخلِ برخی از پیاده‌روهایِ شهر است که ضمن کاهش عرض مفید برای تردد عابران پیاده، پای موتورسیکلت‌ها را به پیاده‌رو باز کرده و ایمنی عابران پیاده را به خطر انداخته است.

عضو شورای شهر تهران گفت: متذکر می‌شوم ضمن توقف هر گونه احداث مسیر دوچرخه در درون پیاده‌روها، ضروریست مسیرهایی که پیش از این احداث شده است، در کوتاه‌ترین زمان ممکن از پیاده‌روها حذف شوند.

 امانی یادآور شد: همچنین اقداماتِ غیرِکارشناسیِ مشابهی، تحت عنوان احداث پارکلت در برخی مناطق شهرداری تهران مشاهده شده است. ضروری است مطابق مصوبه شورای معاونین، تا تکمیل و ابلاغ دستورالعمل پارکلت توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک، از هر گونه اقدام اجرایی تحت عنوان احداث پارکلت ممانعت شود.

کد خبر 565153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha