رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: بیماران مبتلا به ویروس کرونا که قرنطینه را ترک کنند، از دریافت خدمات اجتماعی محروم می‌شوند.

زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران به افزایش میزان غربالگری و بیماریابی افراد مشکوک در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ما نیازمند بیشتر شدن نرخ غربالگری بیماران در کشور و تهران هستیم و در ستاد کرونای تهران برای افزایش تست‌های PCR در کلانشهر تهران اعلام آمادگی کرده‌ایم.

او ادامه داد: برای انجام غربالگری افراد مشکوک به بیماری کرونا تمام مراکز دولتی و خصوصی که آزمایش‌های کرونا را انجام می‌دهند، باید به سامانه ستاد کرونای کلانشهر تهران متصل شوند تا شناسایی بیماران کرونایی بهتر از گذشته انجام شود.

زالی بیان کرد: ستاد کرونای تهران بانک اطلاعات مربوط را در اختیار سازمان‌ها و نهادهای ذیربط قرار می‌دهد تا برنامه‌ریزی برای درمان احتمالی این افراد و ارائه خدمات مختلف بهتر از قبل انجام شود.

او تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا به افرادی که مشکوک به بیماری هستند و دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، خدمات داده نمی‌شود. اسامی بیماران کرونایی در اختیار نهادهای مختلف و ذیربط قرار می‌گیرد و بیمارانی که قرنطینه را ترک کنند از دریافت خدمات اجتماعی محروم می‌شوند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: با افزایش تست‌های PCR، دولت برای انجام آزمایش‌ها یارانه به مراکز درمانی می‌دهد تا هزینه تست‌ها کاهش پیدا کند. ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده است تا آزمایش‌ها در مراکز درمانی ۱۶ساعته یا شبانه‌روزی انجام شود تا پرونده الکترونیک سلامت بیماران کرونایی تکمیل و بیماری آن‌ها ثبت شود.

کد خبر 565739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha