شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
۰ نفر

رئیس جمعیت هلال‌احمر الیگودرز گفت: ۲۴ مسافر و نصاب دکل مخابراتی گرفتار در برف گردنه گله بادوش در استان لرستان جمعه‌شب با حضور امدادگران این جمعیت و عوامل راهداری نجات یافتند.

هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا لونی افزود: با تلاش امدادگران پایگاه امداد و نجات کوهستان شول‌آباد، کاردان و کارشناسان نصاب دکل مخابرات روستای گلی چاس بخش ززوماهرو و تعدادی از مسافران که به دلیل ریزش برف در راه مانده بودند، نجات یافتند.

وی تصریح کرد: ۴ نفر نصاب دکل مخابرات گلی چاس در مسیر برگشت بر اثر ریزش برف در منطقه شاهرود گرفتار شدند و عوامل هلال احمر برای نجات و انتقال آنها به شهر شول‌آباد اقدام کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر الیگودرز گفت: همچنین با توجه به تماس فرماندار شهرستان الیگودرز مبنی بر گرفتار شدن ۵ خودرو سواری در گردنه گله بادوش، یک ‌دستگاه برف‌روب و یک ‌دستگاه لودر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به همراه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و امدادگران جمعیت هلال احمر پایگاه شول‌آباد عازم این منطقه شدند و بعد از تلاش ۳ساعته ۲۰ سرنشین این خودروها را از برف و کولاک نجات دادند.

لونی ادامه داد: با توجه به کوهستانی و برفگیر بودن محورهای ارتباطی الیگودرز، شهروندان و مسافران باید از وضعیت شرایط جوی اطلاع کامل پیدا کنند و علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ، از سیستم گرمایشی، برف‌پاک‌کن و ایمنی خودرو مطئن شوند.

گردنه گله بادوش، گردنه نمک و گردنه فرسش ۳ محور پرتردد، برفگیر و سخت‌گذر الیگودرز در استان لرستان هستند.

کد خبر 568174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha