شامپوی ضد ریزش، شامپوی صافکننده، شامپوی فرکننده و خلاصه هزار و یک شعار دیگر باعث میشود هر یک از مصرفکنندگان برای رفع مشکلات موهایشان، هر از چند گاهی دست به دامن یکی از این فراوردههای نه چندان ارزانقیمت شوند.
این در حالی است که بهجزچند محصول معدود- که اتفاقا شعارهای آنچنانی نیز در بوق و کرنا نمیکنند- باقی شامپوها تاثیر چندانی روی رفع مشکلات موها نداشته باشند.
تجربه نشان میدهد مصرفکنندگان شامپوهای گرانقیمت مانند شامپوهای ضد ریزش مو به طور معمول نقش عوامل مثبتی مانند شانه کردن، رژیمغذایی مناسب و عوامل مخربی مانند مواد شیمیایی، داروها و بالاخره عامل ارثی به عنوان مهمترین عامل ریزش مو را در نظر نمیگیرند. این در حالی است که شامپوها فقط تاثیر پاککنندگی دارند و بنابراین به جای توجه به شعارهای تبلیغاتی آنها باید به علامت استاندارد و سلامت آنها توجه داشت.