همشهری آنلاین: چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور بر لزوم چاره جویی اساسی برای اجرایی کردن وعده ها در مهار گرانی ها تذکر دادند.

به گزارش خانه ملت، تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور ، وزراء و مسئولین دولتی که توسط محمدحسن ابوترابی نایب رئیس مجلس قرائت شد به شرح ذیل می باشد :

علی دیرباز نماینده بندرعباس به وزیر صنایع و معادن تسریع در اجرایی نمودن مصوبه دولت مبنی بر صدور احکام هیات مدیره کشتی سازی خلیج فارس و آلومینیوم المهدی بندرعباس را خواستار شد .

محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز به وزیر امور اقتصادی و دارایی بر لزوم اصلاح 6 درصد جرایم وام های پرداختی به واحدهای تولیدی با توجه به کاهش نرخ سود بانکی تاکید کرد.

 امیری نماینده زرند به وزیر بازرگانی خواستار اقدام عاجل برای عادی سازی بازار راکد و آشفته پسته در داخل و خارج از کشور و به وزیر کشاورزی رسیدگی عاجل به وضعیت محصول پسته سال جاری و جلوگیری از ضرر و زیان باغداران پسته شد .

کریمی و پیش بین نمایندگان کرمان به وزیر جهاد کشاورزی خواهان برخورد لازم با عملکرد مشکوک در تضعیف مدیریت جهاد کشاورزی استان و ایجاد ممانعت از ماموریت های محوله با توجه به مشکلات عدیده استان کرمان به واسطه خشکسالی های اخیر شد .

حسینی نماینده گرگان به وزیر جهاد کشاورزی رسیدگی به علت عدم توجه به کشت پنبه به خصوص در استان گلستان و عدم تنظیم قیمت بازار آن را خواستار شد .

قدرت الله علیخانی نماینده قزوین و ایرج ندیمی نماینده لاهیجان به وزیر آموزش و پرورش خواستار جلوگیری از برخوردهای سیاسی و جناحی سازمان آموزش و پرورش استان قزوین و پیگیری نحوه برخورد با آموزشکده های آزاد و رعایت امور قانونی در ارائه مجوز ، کیفیت فعالیت و جلوگیری از فعالیت این آموزشکده ها شدند .

علیخانی نماینده بوئین زهرا به وزیر جهاد کشاورزی خواستار لزوم پذیرش بیمه و اقدام عاجل برای پرداخت خسارت کشاورزان باغات انگور شهرشان شد .

محمدی نماینده فریدون ، قیاسی مرادی نماینده شبستر به وزیر نفت خواهان اعلام علت عدم اجرای حکم بودجه سال 85 مبنی بر افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاههای اراک و اصفهان و رسیدگی به علت عدم گازرسانی به روستاها با توجه به واریزی خودیاری از چند سال قبل در چند روستای منطقه شدند .

مظفری نماینده نیشابور به وزرای امور اقتصادی و خارجه بر ضرورت قطع کمکهای بلاعوض به کشورهای افغانستان به لحاظ ممانعت این کشور از جاری شدن آب رودخانه هریررود به سمت ایران با توجه به داشتن قرارداد بین المللی تاکید و خواستار رسیدگی به علت عدم پیگیری جدی بر دریافت غرامت جنگی از کشور عراق شد .

هدایت خواه ، یحیی زاده ، عسگری و تمدن نمایندگان بویراحمد ، تفت ، مشهد و شهرکرد به وزیر امور خارجه خواستار تجدید نظر در روابط سیاسی و اقتصادی با کشور دانمارک به لحاظ هتاکی و جسارت ، خواهان اعلام علت تعلل در اجرای طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و تسریع در عملیاتی نمودن آن شدند .

قنبری نماینده ایلام به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار جلوگیری از نشر اکاذیب در روزنامه جام جم شد .

طلایی نیک نماینده بهار و کبودرآهنگ و دینی نماینده اهر به وزیر راه و ترابری خواستار رسیدگی به خلف وعده ها و نارضایتی ها در خصوص برقراری پروازهای هواپیمایی از همدان به تهران - مشهد - ارومیه و پرواز حجاج ، رسیدگی به علت تناقض گویی های مسئولین وزارت راه و ترابری و عدم اقدام متناسب در مطالعه و احداث اتصال راه آهن اهر به راه آهن میانه ? تبریز شد .

آرین منش ، عسگری و دهقان نمایندگان مشهد و چناران به وزیر راه و ترابری ساماندهی وضعیت پرواز هواپیمای مسیر مشهد - تهران و جلوگیری از سرگردانی مردم و تاخیرهای طولانی را خواستار شدند .

اکبر اعلمی ، علیخانی ، پورفاطمی ،‌گرامی مقدم ، قنبری ، حسینی ،‌ایمانی ،‌شجاع پوریان ،‌آیین پرست ، حسینی ، جبارزاده ،‌شیری ، پاک نژاد، نورززاده و آفریده نمایندگان تبریز ، بوئین زهرا ، دشتی ،‌بجنورد ،‌ایلام ، گرگان ، خرم آباد ،‌بهبهان ، مهاباد ، زنجان ، تبریز ،‌بندرعباس ،‌یزد ،‌اسفراین ،‌ شیروان به رئیس جمهور بر لزوم چاره جویی اساسی و اتخاذ و تدابیر داهیانه برای اجرایی کردن وعده ها بخصوص مهار گرانی ها به دلیل توسل به تخریب و فرافکنی و متوجه کردن مشکلات به سوی دیگران تاکید کردند .

ملکی نماینده مشکین شهر به رئیس جمهور خواستار صدور دستور به سازمان تربیت بدنی برای رسیدگی به ورزش وزنه برداری و ورزشهای رزمی در این شهرستان شد.

حسنوند و امامی راد نمایندگان سلسله و دلفان ،‌کوهدشت به وزیر بهداشت خواستار رسیدگی به ضعف مدیریت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان شد .

برمک و منصوری نمایندگان کلاله ، آزادشهر به وزیر بهداشت بر لزوم درج بیمارستانهای 96 تختخواب شهرستان مینودشت و 32 تختخواب آزادشهر در لیست اولویت های پیشنهادی آن وزارت به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای اخذ مجوز ماده 32 قانون برنامه شدند .

رهبر نماینده اصفهان به وزیر امورخارجه برخورد قاطع با دولت دانمارک و سفیر آن و تحریم کالاهای آن کشور به علت اهانت به ساحت مقدس پیامبراکرم (ص) شد .

صادقی دقیق و ندیمی نمایندگان آستانه اشرفیه و لاهیجان به وزیر نیرو بر لزوم ایجاد موج شکن در منطقه بندر کیاشهر به لحاظ فرا رسیدن فصل سرما و توفانی شدن دریای شمال تاکید کردند .

کد خبر 5696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز