شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: جمعی از اولیای دانش آموزانی که در مرحله اول آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان قبول شده‌اند، خواستار برگزاری آزمون مجدد شدند.

جمعی از اولیای دانش آموزان شرکت‌کننده در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان با تجمع در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش به آنچه اقدامات ناعادلانه مسئولان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خواندند اعتراض کردند.

در بخشی از نامه اولیای معترض که خطاب به سازمان بازرسی کل کشور تنظیم شده، آمده است : معتقدیم که نحوه آزمون مرحله دوم غیرعادلانه و همراه با فشار روانی و استرس روز افزون بوده است و موجب شده تا عدالت رعایت نگردد.

لذا خواستار لغو ازمون مرحله دوم(20 اردیبهشت و 28 خرداد) و اجرای آزمون مجدد می‌باشیم.در ادامه این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار همشهری قرار گرفت چنین آمده است :  نتایج اعلام شده باعث تعجب بسیاری از والدین، معلمان و استادان شده، به‌طوری که همه جا صحبت از اشتباه فاحش سازمان ملی استعدادهای درخشان در نحوه برگزاری آزمون، تصحیح و کلید پاسخنامه‌هاست.

لطمه سمپاد به آموزش و پرورش

مرحله دوم آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان بدون توجه به اعتراض اولیای دانش‌آموزان، 20 ‌اردیبهشت در حالی برگزار شد که ابهامات بسیاری در مورد سؤالات امتحانی آزمون مرحله اول وجود داشت. به‌دنبال این اعتراضات 28 خرداد آزمون مجددی از دانش آموزانی که به دیوان عدالت اداری شکایت کرده بودند گرفته شد.

مادر یک دانش‌آموز تهرانی مدعی شد سؤالات آزمون مرحله دوم و آزمون مجددی که از دانش آموزان معترض در 28 خرداد گرفته شده مشترک بوده است و البته کلید پاسخنامه مرحله دوم نیز اشتباه بوده است.

وی به همشهری گفت: این کار نوعی تبعیض است و سازمان ملی استعدادهای درخشان با این عملکرد خود کودکانی در این سن را با بی‌عدالتی آشنا می‌کند. پدر یکی از دانش آموزان تهرانی نیز گفت: سؤالات بدون هیچ تغییری، همان سؤالات مرحله دوم آزمون بود.

این کار شائبه در ذهن خانواده‌ها ایجاد کرده  و آنها را به نظام آموزش و پرورش بد بین می‌کند.

از همه معترضان آزمون مجدد بگیرند

پدر یکی از دانش‌آموزان قائمشهری نیز به همشهری گفت: سؤال این است که فقط از دانش‌آموزانی که والدین آنها به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند باید امتحان مجدد گرفته شود؟

بقیه هم اعتراض دارند، ولی به‌علت طولانی شدن پروسه رسیدگی به شکایت به شهرستان محل سکونت مان برگشتیم.یکی از اولیای  معترض که از شیراز آمده بود به همشهری گفت: ما به روند برگزاری آزمون و اعلام نتایج اعتراض داریم.

پس از مراجعه ما به دیوان عدالت اداری گفتند که نتایج آزمون مرحله اول باطل است.  اولیا دانش آموزان معتقدند باید از همه معترضان آزمون مجدد گرفته شود.

آموزش و پرورش و رفع و رجوع اشتباه

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پس از نشست اعضای این کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش در این باره به همشهری گفت: توضیح آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش در باره تخلف در آزمون استعدادهای درخشان قانع‌کننده نبود.

علی عباسپور تهرانی فرد تصریح کرد: نامه آموزش و پرورش در حقیقت به‌دنبال رفع و رجوع تخلف آزمون استعدادهای درخشان بود.وی معتقد است تخلف وجود داشته، حق برخی از داوطلبان تضییع شده است و کمیسیون منتظر پاسخ دقیق وزارت آموزش و پرورش است.

کد خبر 57084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز