فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام باند ۵ نفری سارقان قطعات و وسایل داخل خودرو با ۶۰ فقره سرقت خبر داد.

دستگيري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار احمد طاهری اظهار کرد: در پی گزارش چند فقره سرقت قطعات و اموال داخل خودرو با شگردهایی مشابه در شهر زاهدان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد که سارقان در ساعات پایانی شب با پراید در کوچه پس‌کوچه‌های شهر پرسه می‌زنند و با استفاده از تاریکی هوا و خلوتی خیابان‌ها اقدام به سرقت قطعات و محتویات داخل خودروهای پارک‌شده در محلات خلوت و حاشیه‌ای شهر می‌کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه با سرنخ‌های به‌دست‌آمده یکی از سارقان شناسایی شد. در عملیاتی ضربتی، این متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او ۴۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه شامل باتری، ضبط و پخش و انواع قطعات مسروقه کشف شد.

سردار طاهری بیان کرد: با دستگیری این متهم ۴ نفر دیگر از همدستان وی شناسایی شدند. متهمان چند روز قبل، حین سرقت اموال داخل یک خودرو توسط مأموران گشت انتظامی شهرستان زاهدان دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

وی گفت: متهمان ضمن اعتراف به فعالیت بزهکارانه خود در ادامه تحقیقات تخصصی پلیس، به ۶۰ فقره سرقت، شامل ۵۰ فقره سرقت قطعات خودرو و محتویات داخل خودرو و ۱۰ فقره سرقت دوربین مداربسته در شهرستان زاهدان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به توقیف ۳ دستگاه خودرو پرایدی که سارقان با آن اقدام به سرقت می‌کردند تصریح کرد: هر ۵ متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار طاهری از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از سرقت، خودرو خود را به قفل فرمان، قفل پدال و سیستم ضدسرقت استاندارد مجهز کنند و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک با تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 572150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha